عصر خودرو

رئیس یک اندیشکده اقتصادی پاکستان:

قرداد تجارت آزاد با ایران ضروری است

عصر بازار- رئیس یک موسسه پاکستانی فعال در امور تجاری و اقتصادی با تاکید بر ضرورت نهایی شدن هرچه سریع تر قرارداد تجارت آزاد (FTA) میان پاکستان و ایران، اعلام کرد: نبود روابط بانکی نیز از جمله موانع موجود در مسیر افزایش تجارت دو جانبه است.

قرداد تجارت آزاد با ایران ضروری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'مرتضی مغل' رئیس موسسه نظارت بر اقتصاد پاکستان گفته است که تعرفه های مالیاتی هم مانعی در مسیر تجارت ایران و پاکستان محسوب می شود که به جای افزایش، موجب کاهش تجارت قانونی و افزایش و رونق تجارت غیرقانونی شده است.

    وی درخصوص ضرورت توجه دولت پاکستان به افزایش واردات برق از ایران هم گفته است: برای واردات پنج هزار مگاوات برق از ایران، تنها به ایجاد زیرساختی به ارزش یک میلیارد دلار نیاز است لذا برای حل بحران انرژی پاکستان، باید به این امر توجه شود.

    وی همچنین از دولت خواست برای واردات برق و فرآورده های نفتی از ایران اقدام کند و اتکا به منابع محدود انرژی را پایان دهد.

    مرتضی مغل افزود: پاکستان باید حد اکثر تلاش خود را برای واردات گاز از ایران انجام دهد تا بتوان تحول بزرگی در بازار انرژی پاکستان ایجاد کرد.

    خرم دستگیر خان وزیر بازرگانی پاکستان کمتر از یک ماه پیش اعلام کرد که خبرهای خوبی در زمینه حل مسائل بانکی میان ایران و پاکستان در راه است.

    عبدالرئوف عالم رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان هم ضمن تاکید بر ضرورت حل مسائل بانکی میان ایران و پاکستان، تاکید کرد که امضای قرارداد تجارت آزاد میان دو کشور ضروری است.
    بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان قرار است در آینده نزدیک برگزار شود.

    برچسب ها