عصر خودرو

دبیرکل کاپا:

نقش ایران در صنعت هوانوردی تاریخی است

امید به افزایش همکاری

عصر بازار- دبیرکل اجلاس بین المللی سرمایه گذاری هوانوردی (کاپا) و فرستاده نخست وزیر انگلیس در این نشست، بر نقش تاریخی ایران در این صنعت تاکید کرد و مذاکره با ایران را فرصتی برای افزایش همکاری در صنعت هوانوردی دانست.

نقش ایران در صنعت هوانوردی تاریخی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «پیتر هاربیسون» در اجلاس کاپا2016، نقش ایران در صنعت هوانوردی را تاریخی عنوان کرد و گفت: از سال 1944 میلادی که پس از پایان جنگ جهانی دوم 52 کشور در شیکاگو گرد هم آمدند، ایران نیز به عنوان یکی از اصلی ترین پایه ها خود را مطرح کرد.
    به گفته وی، با توجه به اهمیت راهبردی و جغرافیایی ایران در این صنعت می توان گفت حضور ما در این کشور به عنوان یک اولویت قابل اتکا مطرح است و در جریان مذاکرات می توان فرصت های مختلفی را بررسی کرد.
    فرستاده ویژه نخست وزیر انگلیس در اجلاس کاپا درباره اهمیت ایران در منطقه گفت: ایران از نظر جمعیت تحصیلکرده، رتبه در اقتصاد جهانی و وضعیت هرم سنی جایگاه مهمی دارد. سیاست های دولت کنونی نیز توانسته است شرایط را نسبت به گذشته بهتر کند.
    وی ادامه داد: در کنار این شرایط، موقعیت جغرافیایی ایران باعث شده است تجارت و ترانزیت این کشور با همسایگان خود به شکل قابل توجهی افزایش یابد. در چنین چارچوبی امکان افزایش همکاری ها وجود دارد و می توان امیدوار بود در صورت کنار رفتن محدودیت ها، این امر ممکن شود.
    هاربیسون یادآوری کرد صنعت هوانوردی جهان فقط به جابجایی یک مسافر محدود نمی شود و گفت: افزایش همکاری میان کشورهای مختلف در این بخش می تواند به ارتقای دوستی ها و پیشبرد اهداف صلح محور کمک کند. از این رو، امید است در تهران به شکل عملی شرایط را برای افزایش همکاری ها فراهم کنیم.
    وی گفت: انگلیسی ها از توسعه فرودگاهی تا تولید صنعت هوایی توانایی بالایی دارند که می توان درباره انتقال این فناوری ها رایزنی کرد.
    بر اساس این گزارش، دومین اجلاس بین المللی سرمایه گذاری هوانوردی (کاپا) دیروز (یکشنبه) در فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز شد و امروز به کار خود پایان می دهد.
    این نشست دو روزه با دستور کار مذاکره در زمینه «رفع موانع بانکی در صنعت هوانوردی، توسعه شبکه پروازی بین المللی و داخلی، توسعه فرودگاه ها و همچنین اجاره و خرید هواپیما» با حضور سرمایه گذارانی از 150 شرکت بزرگ هوانوردی جهان همچون «ایرباس، بمباردیه و امبرائر» از کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند، کانادا، برزیل و چین آغاز شده است.
    براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، محور اصلی این نشست «بررسی روش های فاینانس(تامین مالی) و سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی کشور» است.
    بهمن پارسال اجلاس کاپا برای نخستین بار در تهران برگزار شد و این، دومین گردهمایی شرکت های بزرگ در بخش هوانوردی در تهران است.

    برچسب ها