عصر خودرو

شفاف سازی یک شرکت ساختمانی در ۴ بند

عصر بازار: یک شرکت ساختمانی در ۴ بند درباره پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۹۴ شفاف سازی کرد و از فروش واحدهای باقی مانده دو پروژه برای تحقق مطلوب EPS خبر داد.

شفاف سازی یک شرکت ساختمانی در ۴ بند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران که در ماه های گذشته گاهی مورد توجه نوسان گیران قرار داشت درباره پیش بینی سود هر سهم سال مالی 94 بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه شفاف سازی کرد.

    حسین نعیمی ابیانه مدیرعامل این شرکت 60 میلیارد تومانی حاضر در فرابورس با ارسال نامه ایی به سازمان بورس اعلام کرد: مبلغ زیان عملیاتی ارایه شده در گزارش 6 ماهه مربوط به هزینه های پیش بینی نشده پروژه ها است که پیش بینی می شود با توجه به درآمد ناشی از اضافه متراژ به وجود آمده در پروژه های تکیمل شده سنوات قبل به صفر برسد.

    او در بند دوم این شفاف سازی عنوان داشت: بخش قابل توجهی از هزینه های مالی با توجه به فعالیت پروژه های ساختمانی حقانی و اراج در 6 ماه دوم سال مالی 94 پروژه های مذکور جذب و موجب کاهش هزینه های مالی در صورت سود و زیان سال مالی جاری می شود.

    این مقام مسئول ادامه داده است: منابع ارایه شده در بیانیه ثبت افزایش سرمایه به طور کلی مربوط به دریافت های نقدی پروژه ها و متفاوت از درآمد قابل شناسایی هستند. بنابراین ردیابی این اقلام از بیانیه ثبت به صورت سود و زیان پیش بینی شده امکان پذیر نیست.

    نعیمی ابیانه در بند 4 هم اعلام کرد: کاهش 130 میلیون ریالی درآمد سرمایه گذاری ها عمدتا" مربوط به کاهش سود سهام تقسیم شده شرکت های مهندسین مشاوره سرمایه گذاری مسکن و توسعه مسکن مهر نوین است.

    او در این شفاف سازی از یک رویداد مثبت هم خبر داد و اعلام کرد به منظور تحقق مطلوب EPS ، فروش واحدهای باقی مانده پروژه های جمهوری و جماران نیز در دستور کار گرفته است.

    براساس این گزارش، مدیرعامل «ثتران» آذرسال گذشته هم از قرارداد مشارکت بین این شرکت و شرکت انبوه سازان پرتو شهر در ساخت پروژه مسکونی اراج خبر داده و اعلام کرده بود: متراژ کل زیربنا 120 هزار مترمربع شامل 600 واحد در 3 بلوک 12 طبقه با برآورد کل سرمایه گذاری 287 میلیاردتومانی است که 50 درصد آن به عهده سرمایه گذاری مسکن تهران است. سهم الشرکه سرمایه گذاری مسکن تهران در مشارکت این پروژه تا طبقه ششم هر بلوک 32 درصد و از طبقه ششم به بالا 42 درصد بوده که طی 60 ماه از تاریخ تحویل زمین در تهران، میدان نو بنیاد، خیابان شهید لنگری، خیابان شهید تیموری پلاک 15 اجرا خواهد شد.

    با این همه نعیمی تاکید کرده بود اجرای قرارداد فاقد هرگونه تاثیر در سود و زیان سال مالی منتهی به 31 شهریور 94 است.