عصر خودرو

دبیرکل بنیاد غدیر :

اقتصاد مقاومتی عمل به سیره ی حکومتداری امیرالمومنین است

عصر بازار- همزمان با هفته ی امامت و ولایت طی مراسمی به میزبانی بانک تجارت از سه اثر ادبی و هنری مرتبط با واقعه ی تاریخی غدیر رونمایی شد .

اقتصاد مقاومتی عمل به سیره ی حکومتداری امیرالمومنین است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در این مراسم که عصرگاه روز یکشنبه 28 شهریورماه برگزار شد به صورت همزمان از نگارش نوآورانه ی خطبه غدیر با خودکار ابداعی توسط استاد "اکبر فتحی" ، نسخه ی منظوم این خطبه سروده ی شاعر اهل بیت "محمد عظیمی مهر" و طرح پوستر غدیر با طراحی "بهادر پگاه" هنرمند جوان کشور رونمایی شد.

    آیت‌الله صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر طی سخنانی در این مراسم با اشاره به بحرانهای سیاسی ، اجتماعی و اخلاقی دنیای امروز ، مهمترین مشکل بشریت در عصر حاضر را عدم صداقت و رویکرد تبعیض آمیز مکاتب فکری مدرن غیرالهی دانست و تاکید کرد : اسلام و سیره پیامبر اعظم و اهل بیت می تواند بسیاری از خلاءها و ابهامات روحی و فکری انسانها را برطرف سازد.

    امام جمعه ی موقت تهران ، مهمترین وجه سیره ی امیرالمومنین (ع) را پیشگامی در دفاع از شارع مقدس و از خودگذشتگی برای رفع مشکلات مسلمین عنوان کرد و گفت : مولای متقیان ، حکومت را برای مردم می خواست و مرام حکومتداری آن حضرت ، خدمت بی وقفه به مردم و التزام به پاسخگویی و رفع مشکلات آنان در هر زمان و مکان بود.

    دبیرکل بنیاد بین‌الملللی غدیر افزود : امروز نیز باید حضور در میدان عمل ، تعهد به خدمتگزاری خالصانه به مردم و عبور از شعارزدگی مهمترین وجه عملکرد کارگزاران نظام مقدس اسلامی باشد ، چنانچه مقام معظم رهبری با نامگذاری سالجاری به عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"، بر همت جهادگونه مسئولین و مردم برای سازندگی، بهبود وضعیت اقتصادی و پاسداری از استقلال و عزت کشور تاکید کردند.

    عضو شورای عالی قضایی کشور در بخش پایانی سخنان خود گفت: اینکه امروز یک بنگاه اقتصادی کشور در امر ترویج فرهنگ آسمانی غدیر مشارکت می‌کند ، ثمره‌ی انقلاب اسلامی و برافراشته شدن پرچم امامت و ولایت در این کشور است و بانک تجارت را می‌توان از پیشروان خدمت به امیرالمومنین و رهروان غدیر دانست.

    محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت در سخنان خود ایجاد دفتر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در بانک تجارت و همکاری با این بنیاد را از جمله بزرگترین افتخارات مدیران و کارکنان این بانک دانست و اظهار داشت: امروز مجموعه ی بانک تجارت مفتخر است تا با تاسی به فرهنگ علوی، خدمتگزاری صادقانه و سختکوشانه به مردم و تلاش برای تحقق اهداف عالی اقتصاد مقاومتی را سرلوحه‌ی عملکرد و برنامه های خود قرار داده است .

    وی با اشاره به همت عالی و نوآوری های ارزشمند اهالی فرهنگ و هنر برای نمایاندن جلوه های پرفروغ واقعه ی تاریخی غدیر گفت : اینگونه اقدامات ارزشمند را می‌توان برگ دیگری از دفتر پرمهر ابراز ارادت هنرمندان میهن اسلامی به مولای متقیان و میراث تاریخی واقعه‌ی غدیر دانست.

    دکتر ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد ، واقعه‌ی غدیرخم را نقطه‌ی عطفی در تاریخ بشریت عنوان کرد و گفت : امیرالمومنین (ع) ستاره‌ای پرفروغ برای هدایت تمامی انسانها در پهنای تاریخ است. وی با اشاره به تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر شناساندن ابعاد مختلف واقعه‌ی تاریخی غدیر تاکید کرد: امروز مهمترین هدف بنیاد بین‌المللی غدیر این است که با بسط آموزه‌های الهی غدیر، نشان دهیم که انقلاب اسلامی می‌تواند و باید امتداد این رویداد تاریخی باشد .

    ظریف منش از مجموعه ی بانک تجارت به سبب همکاری فعال با بنیاد بین المللی غدیر و مشارکت در معرفی و انتشار آثار هنری و ادبی مرتبط با واقعه‌ی آسمانی غدیر قدردانی کرد .

    گفتنی است در این مراسم که جمع کثیری از کارکنان بانک تجارت حضور داشتند، از تعدادی از حافظان خطبه ی غدیر و ایثارگران بانک تجارت تقدیر به عمل آمد .

    برچسب ها