عصر خودرو

توضیحات تکمیلی "شپارس" در خصوص تعدیل با اهمیت سود هر سهم

عصر بازار- شرکت بین المللی محصولات پارس در خصوص تعدیل با اهمیت پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۹۶ نسبت به سال مالی قبل و موضوع مشارکت انجام شده با شرکت گسترش خدمات بازرگانی بهساز در سال ۹۴ و سایر ابهامات سازمان بورس شفاف سازی کرد.

توضیحات تکمیلی "شپارس" در خصوص تعدیل با اهمیت سود هر سهم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، شرکت از سال 94 الی 95 بخش عمده فروش را به پودر ماشینی به جای پودر دستی اختصاص داده لذا باتوجه به گسترش واحدهای فروش و موثر شدن تبلیغات، بودجه فروش سال مالی جاری در پایان سال با درصد بالای تحقق بالای 95 درصد به وقوع خواهد پیوست.
    براساس این گزارش، هزینه های عمومی،  اداری و فروش  به دو دلیل عمده لحاظ کردن هزینه جوایز مصرف کنندگان در این بخش و بیشتر شدن نیروهای فروش شرکت افزایش یافته، ولی به لحاظ درصد هزینه عمومی اداری به فروش نسبت به سال مالی جاری رقم کمتری می شود، از طرفی هزینه مالی شرکت علی رغم افزایش 72 درصدی فروش تنها 25 درصد افزایش یافته که آن هم متناسب با افزایش بهای تمام شده (مواد اولیه) و نیاز به تسهیلات بیشتر می باشد.
    باید به این نکته نیز توجه کرد که نقدینگی  حاصل از آورده نقدی سهامداران تنها 14.7 درصد از مبلغ افزایش سرمایه می باشد و الباقی نیاز به نقدینگی از طریق دریافت تسهیلات تامین می گردد.
    در خصوص مشارکت انجام شده با شرکت گسترش خدمات بازرگانی بهساز به دلیل اختلاف نظر در محاسبه هزینه متعلقه و محاسبه سود و زیان نمی توان به نظر قطعی برای پیش بینی تاثیر آن در سودآوری شرکت رسید. همچنین علت کاهش درصد سود ناخالص در سال آتی نسبت به سال مالی جاری به دلیل افزایش تعداد نیروها، افزایش سالانه دستمزدها، افزایش هزینه استهلاک و ادامه روند تخفیف ها می باشد.دلیل افزایش نرخ فروش پودرهای دستی و ماشینی شرکت تغییر ترکیب فروش از محصولات ارزان قیمت به محصولات گران قیمت و باکیفیت تر می باشد.
    شایان ذکر است، نرخ برابری دلار از نرخ مبادله ای به نزخ آزاد 3,500 تومان تغییر یافته، اما فروش صادراتی طبق روال گذشته فعلا به صورت ریالی انجام می گیرد.

    برچسب ها