عصر خودرو

رییس کمیته صنعت مجلس مطرح کرد:

قطعه سازان ایرانی توان تولید قطعات مدرن را دارند

مونتاژکاری خودرو محدود است

عصر بازار- رییس کمیته صنعت مجلس، با بیان اینکه قطعه سازان ایرانی توان تولید قطعات مدرن را دارند،گفت:مونتاژکاری زمانی رخ می دهد که قطعات ساخت خودرو از خارج وارد شود، در ایران جز برخی خودروها که تولید داخلی ندارند، مابقی خودروها از قطعات ساخت داخل استفاده می کنند.

قطعه سازان ایرانی توان تولید قطعات مدرن را دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، ولی ملکی گفت: اخیرا به نمایندگی از کمیسیون صنایع و معادن از مجموعه های خودروسازی ایران خودرو و سایپا بازدید کردم که مشاهده شد برخی اقدامات در زمینه طراحی بدنه خودرو انجام شده است.

    نماینده مردم مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از مهمترین فاکتورها در خودروسازی بدنه خودرو است، افزود: در مدت چندماه اخیر پس از اجرای برجام مدل های جدیدی طراحی و ماکت آن ساخته شده است، که در این طراحی ها از کارشناسان خبره طراحی شرکت های بزرگ خودروسازی استفاده شده است.

    بیشتر خودروها از قطعات ساخت داخل استفاده می کنند

    ملکی با اشاره به اینکه خودروسازان در گذشته در این سطح وارد طراحی خودرو نمی شدند، ادامه داد: در طی یک سال طراحی خودروها نتیجه قطعی نمی دهد و شاید بتوان تغییرات جزیی در برخی اجزای خودرو حاصل کرد.

    وی با بیان اینکه نمی توان انتظار داشت تمامی قطعات موتور در طی زمانی کوتاه داخلی باشد، یادآور شد: مونتاژکاری زمانی رخ می دهد که قطعات ساخت خودرو از خارج وارد شود، در ایران جز برخی خودروها که تولید داخلی ندارند، مابقی خودروها از قطعات ساخت داخل استفاده می کنند.

    مونتاژکاران به مرور زمان به سمت داخلی سازی قطعات حرکت کردند

    ملکی با بیان اینکه خودرویی که برای نخستین بار وارد کشور می شود طبیعتا مونتاژ می شود، افزود: به مرور زمان از مونتاژ کاری کاسته شده و برخی قطعات آن در داخل کشور ساخته می شود و فناوری ساخت این مدل از خودرو به داخل منتقل می شود.

    قطعه سازان ایرانی توان تولید قطعات مدرن را دارند

    وی با اشاره به اینکه هرچقدر عمق قطعات ساخت داخل بیشتر شود، تعرفه واردات قطعه بیشتر خواهد شد، ادامه داد: اگر خودروسازان و مونتاژکاران نخواهند هزینه حمل و نقل بدهند و خروج ارز کمتر شود، قیمت نهایی خودرو هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و به سمت کاهش هدایت می‌شود.

    رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مونتاژکاران به مرور زمان به سمت داخلی سازی قطعات حرکت کردند و قطعه سازان ایرانی توان تولید قطعات مدرن را دارند.

    برچسب ها