عصر خودرو

در نظرسنجی از مدیران سعودی اعلام شد

افزایش نقدینگی در عربستان با فروش سهام شرکت نفتی آرامکو

عصر بازار- تعداد قابل توجهی از مدیران ارشد سعودی معتقدند عرضه اولیه سهام شرکت نفت دولتی آرامکو این کشور به بهبود شرایط بازارهای مالی منجر خواهد شد.

افزایش نقدینگی در عربستان با فروش سهام شرکت نفتی آرامکو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تعداد قابل توجهی از مدیران ارشد سعودی طی نظرسنجی اعلام کردند که انتظار می‌رود عرضه اولیه سهام شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان به بهبود اوضاع بازارهای مالی در منطقه منجر خواهد شد.

    در این نظر سنجی که حدود 500 نفر از مدیران کشورهای حاشیه خلیج فارس در آن شرکت کردند تاکید شد: فروش سهام این شرکت به ورود سرمایه‌های جدید و افزایش نقدینگی در منطقه منجر می‌شود.

    حدود 90 درصد از مدیران سعودی با عرضه اولیه سهام آرامکو موافق هستند و معتقدند که این اقدام می‌تواند نقدینگی مورد نیاز در بازارهای مالی را فراهم کند. 53 درصد از این مدیران به طور کامل با این اقدام موافقند.

    از سوی دیگر سهم قابل توجهی از مدیران اماراتی نیز موافق این اقدام سعودی‌ها هستند.

    عربستان در ماه ژانویه از برنامه خود برای فروش سهام شرکت دولتی آرامکو بزرگترین شرکت نفتی جهان خبرداد.

    پیش‌بینی می‌شود فروش سهام این شرکت بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ بازارهای مالی باشد و رکورد پیشین 25 میلیارد دلاری شرکت علی‌بابا در چین را بشکند.

    پیش از این آرامکو اعلام کرده بود که سهام این شرکت قرار است در بازارهای سهام چین و ژاپن عرضه شود، اما روز گذشته ژاپن این خبر را تکذیب کرد.

    برچسب ها