عصر خودرو

قرار نیست اوپک در نشست الجزایر تصمیمی بگیرد

عصر بازار- دبیر کل اوپک اعلام کرد که نشست غیررسمی الجزیره، مشورتی است و در آن تصمیمی گرفته نخواهد شد.

قرار نیست اوپک در نشست الجزایر تصمیمی بگیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی الجزایر (ای پی اس) گزارش داد که محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) پس از ورود به این کشور گفت: نشست تولید کنندگان عضو و غیرعضو این نهاد در ماه جاری (سپتامبر) در الجزایر غیررسمی و برای مشاوره است و تصمیم گیری نخواهد شد.

    خبرگزاری ای پی اس با اشاره به نشست انرژی در ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر (پنجم تا هفتم مهر ماه) به نقل از بارکیندو افزود: ما قبلا در ماه ژوئن ملاقات کرده ایم و اکنون در ماه سپتامبر هستیم و میان این دو تاریخ تحولات زیادی رخ داده است.

    به نظر می رسد هدف سخنان وی، کاهش اهمیت حدس و گمان ها در باره تصمیم گیری مهم در نشست الجزیره است که در آن، روسیه، ایران و دیگر کشورهای تولید کننده عمده نفت قرار است در حاشیه نشست انرژی ملاقات کنند.

    ریاض و مسکو ماه جاری میلادی (سپتامبر) در باره همکاری در بازارهای نفت و محدود کردن تولید آتی، توافق کردند. سقوط قیمت‎های نفت در دو سال گذشته، به شدت به درآمد تولید کنندگان عمده نفت جهان، لطمه زده است.

    رویترز قبلا گزارش داده بود که بارکیندو پیش از برگزاری نشست غیررسمی اوپک در الجزایر، روز شنبه (٢٧ شهریور ماه) به این کشور می‎رود تا در جریان آخرین جزییات تثبیت تولید و بازار نفت قرار گیرد.

    یک منبع دولتی الجزایر درباره سفر بارکیندو به این کشور گفت: ما آخرین جزییات را با یکدیگر در میان می گذاریم تا این اطمینان حاصل شود که نشست آینده نتیجه بخش خواهد بود. نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی الجزایر، پیشتر گفته بود که در میان کشورهای عمده تولید کننده عضو و غیرعضو اوپک در باره تثبیت بازار نفت برای حمایت از قیمت‎ها، اتفاق نظر وجود دارد.

    بوطرفه، وزیر انرژی الجزایر، که چندی پیش به قطر، ایران و روسیه سفر کرد تا این کشورها را به حمایت از تثبیت قیمت نفت بین ٥۰ تا ٦۰ دلار ترغیب کند، در باره نتایج نشست غیررسمی اوپک در الجزایر ابراز اطمینان کرد.

    بارکیندو به تازگی پس از شرکت در نشستی در پاریس به خبرگزاری دولتی ای پی اس الجزایر گفت: اوپک به دنبال دامنه قیمت مشخصی برای نفت نیست، بلکه خواهان تثبیت پایدار بازار نفت است.

    وی که شانزدهم شهریورماه به تهران سفر کرده بود، پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، درباره نشست اعضای این سازمان در حاشیه اجلاس سپتامبر مجمع بین المللی انرژی در الجزایر اعلام کرد: این امر پیرو تصمیم وزیران نفت و انرژی اوپک در نشست ماه ژوئن (خردادماه) این سازمان صورت می گیرد و به موفقیت این نشست امیدواریم.

    برچسب ها