عصر خودرو

تشکیل کارگروه ویژه مخاطرات زیست محیطی در عسلویه;

۱۳ واحد پتروشیمی به مدار تولید بازگشتند

عصر بازار- پتروشیمی مبین از عصر روز گذشته وارد مدار بهره برداری شد و به مدار آوردن یک به یک واحدهایی که بیش از ۳ روز تعطیل بوده اند آغاز شد. اکنون تمامی ۱۳ واحد پتروشیمی وارد مدار شده اند اما مشکل اصلی آلودگی هوای عسلویه است.

۱۳ واحد پتروشیمی به مدار تولید بازگشتند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، صبح روز چهارشنبه (24 شهریور ماه) با بروز نشتی و انفجار گاز در یکی از خطوط انتقال گاز به پتروشیمی مبین، این واحد پتروشیمی که تأمین کننده خدمات و یوتیلیتی تمامی واحدهای پتروشیمی واقع شده در عسلویه است، از مدار بهره برداری خارج شد.

    با خروج این واحد از مدار تولید، 13 مجتمع پتروشیمی واقع شده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) از مدار بهره برداری خارج شدند. خروج این واحدها از مدار تولید موجب شد تا گاز ارسالی به آنها به صورت مستقیم به مشعل ها سپرده شده و مخلوطی از مونوکسیدکربن، دی‌اکسیدکربن و دیگر کربنات‌ها همراه با دودی سیاه رنگ وارد هوای عسلویه شود.

    بیش از 3 روز سوختن این گاز در هوا موجب شد تا روز گذشته شرایط غیرعادی هوا در عسلویه اعلام شود. با انجام تعمیرات روی خط صدمه دیده انتقال گاز، پتروشیمی مبین از عصر روز گذشته وارد مدار بهره برداری شد و به مدار آوردن یک به یک واحدهایی که بیش از 3 روز تعطیل بوده اند آغاز شد. اکنون تمامی 13 واحد پتروشیمی وارد مدار شده اند اما مشکل اصلی آلودگی هوای عسلویه است.

    اگرچه از صبح امروز، کاهش غلظت آلاینده ها در هوا گزارش شده است اما در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کارگروه ویژه مخاطرات زیست محیطی تشکیل شده تا جزئیات صدمات زیست محیطی این حادثه را بررسی کند.

    هدف از تشکیل این کارگروه، ارایه گزارشی از میزان آلاینده های منتشر شده در اثر سوختن ناقص گاز در مجتمع های پتروشیمی منطقه اعلام شده و قرار است طی سه روز آینده این موضوع از سوی پتروشیمی های یاد شده بررسی و نتایج آن به همراه نظرات اصلاحی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه به مدیریت ایمنی، بهداشت ، محیط زیست ،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه پارس ارسال  شود.

    برچسب ها