عصر خودرو

کمبود بودجه روسیه به علت کاهش ارزش نفت؛

روسیه گرفتار بحران مالی شد

عصر بازار- کاهش ارزش نفت طی دو سال گذشته، شرایط اقتصادی روسیه را با بحران های مالی مواجه کرده است.

روسیه گرفتار بحران مالی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری سی.ان.ان، پس از دو سال رکود اقتصادی و اجرایی شدن سیاست های انقباضی وزارت دارایی روسیه، موجودی صندوق های این کشور 32 میلیارد دلار اعلام شد. این در حالی است که موجودی این صندوق ها در سپتامبر2014 درواقع پیش از شروع کاهش قیمت نفت جهانی، 91 میلیارد دلار بوده است.

    کاهش موجودی صندوق های مالی روسیه خبر بدی برای دولت و ملت است. اما خبر بدتر این است که تحلیل گران مالی پیش بینی می کنند تا پایان سال جاری، شاهد سقوط موجودی صندوق ها به 15 میلیارد دلار خواهیم بود .   

    آندر اشنایدر، اقتصاددان ارشد موسسات مالی بین المللی در رابطه با این بحران مالی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا اواسط سال 2017 صندوق های مالی خالی شود. البته دولت صندوقی برای پوشش کمبودهای بودجه ملی در زمان کاهش درآمدهای نفت و گاز طراحی کرده است.

    با این حال بودجه مالی کشور در سال 2016 بر پایه فروش نفت به ارزش هر بشکه 50 دلار بسته شده این در حالی است که در هشت ماه اول سال، قیمت هر بشکه کمتر از 43 دلار بوده است. 

    در سال های پیشین حدود 50 درصد بودجه دولتی از راه فروش نفت تامین شده است اما اکنون شرایط به گونه ای است که تنها 37 درصد از بودجه دولت از این روش تامین می شود. این هفته، پس از انتخابات پارلمانی، بودجه سال آینده کشور روسیه به طور رسمی اعلام می شود، باید منتظر راه حل دولت روسیه برای جبران کمبود مالی این کشور باشیم.

    برچسب ها