عصر خودرو

دولت کنونی باید ۴ سال دیگر به فعالیت ادامه دهد;

ریسک تغییر دولت به صلاح اقتصاد نیست

عصر بازار- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: باید کمک کنیم که این دولت چهار سال دیگر به فعالیت خود ادامه دهد زیرا ریسک تغییر دولت و تغییر شرایط موجود اصلا به صلاح اقتصاد کشور نیست.

ریسک تغییر دولت به صلاح اقتصاد نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در خصوص رشد 4 درصدی صادرات در بهار و نقش بخش خصوصی در این رشد اظهار داشت: هدف دولت رسیدن به رشد 5 درصدی در سال 95  با اتکا به رشد صادرات نفت است.

    سید رضی حاجی آقا میری ادامه داد: دولت کنونی نسبت به دولت قبل عملکرد بسیار خوبی داشته است. باید کمک کنیم که این دولت چهار سال دیگر به فعالیت خود ادامه دهد زیرا ریسک تغییر دولت و تغییر شرایط موجود اصلا به صلاح اقتصاد کشور نیست.

    وی ادامه داد: این دولت توانسته بعد از یک ویرانی 8 ساله که خسارت آن مانند یک بمب هیدروژنی بوده خود را تثبیت کند و تا حدودی وضعیت را کنترل کنند. اینکه انتظار داشته باشیم بعد از 3 سال وضعیت به حالت قبل برگردد غیر منطقی و غیر منصفانه است.

    عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: به عنوان یک فعال اقتصادی که طرفدار دولت و  خیرخواه آن هستم با یک نگاه منتقدانه عقیده دارم که رشد اقتصادی متکی به صادرات نفتی قابل مقایسه با رشد اقتصادی سایر کشورها نیست.

    حاجی آقا میری تصریح کرد: اگر همین رشد 4 درصدی را با اقتصاد ترکیه مقایسه کنیم باید قبول کنیم ارزش رشد 4 درصدی آنها ارزشمندتر از رشد صادراتی ما با اتکا به نفت است.

    وی در پایان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود پرسشی که در اینجا از دولت باید پرسید این است که در رابطه با رشد صادرات غیر نفتی چه برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم واستراتژی و تاکتیک ما در این موضوع حساس چیست؟

    برچسب ها