عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر خبر داد:

غدیر ۲ میلیون یورویی می شود

پروژه پردیس در ۴۵ روز آینده به بهره برداری می رسد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از افتتاح طرح‌های پتروشیمی پردیس و نیروگاه بهبهان در آینده نزدیک خبر داد.

غدیر ۲ میلیون یورویی می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، غلامرضا سلیمانی امیری گفت: آبان ماه، افتتاح فاز سوم پروژه یک میلیون تنی پتروشیمی پردیس را داریم که حدود 1600میلیارد تومان روی آن سرمایه گذاری شده است .

    وی افزود: با بهره برداری کامل از پروژه پردیس در 45 روز آینده، حدود 80 درصد تولید اوره و آمونیاک کشور در مجموعه غدیر انجام خواهد شد. 

    شرکت پتروشیمی پردیس با نام پتروشیمی اوره و آمونیاک غدیر در سال 83 تاسیس و از اواسط اردیبهشت 86 بهره برداری آزمایشی آن آغاز شد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر همچنین در خصوص نیروگاه بهبهان گفت: تاکنون دو واحد 160 مگاواتی از این نیروگاه به بهره‌برداری رسیده و به شبکه توزیع برق کشور پیوسته  است که با بهره‌برداری واحد سوم امید می رود برق این واحدها تا پایان سال‌جاری به شبکه سراسری کشور وارد شود.

    پروژه فولاد نی‌ریز، از دیگر پروژه هایی بود که مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به آن اشاره کرد. 

    به گفته سلیمانی امیری، این واحد 800 هزار تنی می‌تواند با افزایش تولید داخل کشور، هم به صادرات و هم به افزایش اشتغال کمکی موثر کند.  قرار است شرکت فولاد نی ریز تا پایان سال جاری افتتاح رسمی شود.

    وی همچنین به  پروژه فولاد نیریز اشاره کرد و گفت:  آهن اسفنجی این پروژه تا دی ماه به بهره برداری می رسد و مشعل روشن خواهد شد.

    سلیمانی امیری افزود: این واحد ٨۰۰ هزار تنی می‌تواند با افزایش تولید داخل کشور به صادرات کمک کندو در افزایش اشتغال هم تاثیر بسزایی داشته باشد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تصریح کرد: اینها پروژه هایی است که با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده از محل سود سهامداران و افزایش سرمایه ای که داده اند و همچنین از محل منابعی که از بانک ها دریافت شده، به بهره برداری می رسد.

    وی افزود: طبیعی است با بهره برداری از این پروژه ها، هم سود مجموعه غدیر افزایش پیدا می کند و هم ظرفیت صنعتی کشور در رابطه با بحث نیروگاهی و فولادی و پتروشیمی افزایش خواهد یافت.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر به موضوع افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و  گفت : تا پایان امسال سرمایه شرکت را در دو مرحله ابتدا به 5400 میلیارد تومان و در مرحله بعد به 7200 میلیارد تومان خواهیم رساند.

    به گفته سلیمانی امیری، در گام اول، افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته شرکت سرمایه گذاری انجام می شود و برای افزایش این سرمایه مبلغی از سهامداران دریافت نمی شود و در مرحله بعد از طریق مجمع فوق العاده این کار انجام خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ادامه داد: با دستیابی به رقم 7200 میلیارد تومانی در موضوع افزایش سرمایه، این شرکت 2 میلیون یورویی خواهد شد.

    برچسب ها