عصر خودرو

قیمت طلای جهانی تثبیت شد

عصر بازار- در معاملات کم حجم روز جمعه، به دلیل تعطیلات بازارهای آسیایی، قیمت طلا ثابت باقی ماند تا در آستانه ثبت اولین افت هفتگی خود در سه هفته اخیر باشد.

قیمت طلای جهانی تثبیت شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از اینکه آما اقتصادی ضعیف آمریکا شانس افزایش نرخ بهره را در نشست هفته آینده فدرال‌رزرو کاهش داد، بازارهای سهام آسیایی نیز با رشد مواجه شدند. با وجود این، نظرسنجی رویترز از 100 اقتصاددان نشان می‌دهد که شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر 70 درصد است.

    طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که بالارفتن نرخ بهره، هزینه‌های فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را بالا می‌برد.
      
    برایان لن،‌ مدیر شرکت گلدسیلور سنترال گفت: « ما انتظار داریم پس از نشست هفته آینده فدرال‌رزرو، قیمت‌ها دچار نوسان شوند. سرمایه‌گذاران تک تک آمارها را به صورت دقیق مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.»
       
    پس از گزارش‌های روز پنجشنبه که نشان داد میزان خرده‌فروشی آمریکا در ماه آگوست بیش از حد انتظار کاهش یافته، بیکاری بیشتر شده و تولید کارخانه‌ها نیز کمتر شده است، شانس افزایش نرخ بهره کاهش یافت.

    هر اونس طلا در معاملات امروز با اندکی تغییر یکهزار و 314 دلار و 90 سنت معامله شد.
     
    وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد: « در صورت شکسته شدن سطح حمایتی 1319 دلاری،  انتظار می‌رود قیمت اونس به سطح 1301 دلاری اول سپتامبر خود باز گردد.»
     
    یک معامله‌گر فلزات گرانبها گفت: « طلا دنباله‌رو بازار دلار است و دلیل نوسان قیمت این فلز گرانبها نیز همین است. در حال حاضر بازارها در انتظار نشست هفته‌آینده بانک مرکزی ژاپن هستند. اگر بانک مرکزی ژاپن تسهیلات بیشتری را اعمال کنند آنگاه  دلار تقویت شده و در این صورت فشار بیشتری روی طلا وارد خواهد شد. »

    هر دو بانک مرکزی ژاپن و آمریکا در روزهای 20 و 21 سپتامبر نشست سیاست‌گذاری خود را برگزار خواهند کرد.
       
    پس از ناکامی در رسیدن به هدف تورمی 2 درصدی، بانک مرکزی ژاپن بازبینی جامعی از برنامه محرک خود خواهد داشت. پس از آمار اقتصادی کم‌فروغ آمریکا، دلار در روز جمعه تضعیف شد.
       
    دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز پنجشنبه با افتی 0.35 درصدی به 932.23 تن رسید. روز پنجشنبه، بانکهای مرکزی انگلستان و سوئیس نرخ بهره را ثابت نگاه داشتند. تعطلات در بسیاری از کشورهای آسیایی نظیر چین نیز باعث شده تا حجم معاملات در بازارهای طلا کم باشد.

       در بازار فلزات گرانبهای دیگر، نقره با افتی 0.2 درصدی 18 دلار و 91 سنت برای هر اونس معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین با 0.7 درصد کاهش به یکهزار و 23 دلار و 75 سنت رسید و هر اونس پالادیوم نیز با 0.6 درصد کاهش 653 دلار و 30 سنت دادوستد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو