عصر خودرو

شرکت ملی نفت لیبی :

صدور نفت از سر گرفته خواهد شد

عصر بازار- شرکت نفت لیبی روز پنجشنبه اعلام کرد : صدور نفت از دو بندر کلیدی که طی هفته جاری به تصرف نیروهای مخالف دولت تحت حمایت سازمان ملل در این کشور در آمد ' بی درنگ ' از سر گرفته خواهد شد.

صدور نفت از سر گرفته خواهد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نیروهای تحت رهبری ژنرال خلیفه حفتر که حامی یک دولت رقیب در شرق لیبی است چهار بندر واقع در منطقه ای موسوم به 'هلال نفتی ' را به تصرف خود در آورد و این بنادر را به شرکت ملی نفت تحویل داد.

    تصرف این بنادر ضربه ای به دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که به در آمدهای نفتی تکیه داشته و برای احاطه کنترل خود بر کشور سخت به تلاش افتاده است، وارد کرد.

    تصرف بنادر الزویتینه ، بریقه ، راس لانوف و السدر تازه ترین نشانه از تشدید هرج و مرجی است که لیبی از زمان انقلاب سال 2011 که منجر به براندازی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور شد با آن دست به گریبان است.

    مصطفی سناله رئیس شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه ای گفت: 'صدور نفت از الزویتینه و راس لانوف بی درنگ از سر گرفته خواهد شد و در بریقه ادامه خواهد یافت. صادرات نفت در السدره در کوتاهترین زمان ممکن از سرگرفته خواهد شد.'

    از زمان تصرف این پایانه ها، سناله قول داد که تولید نفت لیبی با در اختیار داشتن ذخایر نفتی حدود 48 میلیارد بشکه از بزرگترین ذخایر در افریقا برخوردار است، به دو برابر افزایش خواهد یافت.

    انتشار این خبر به نگرانی ها در بازارهای بین المللی نفت درمورد مازاد عرضه و تولید که طی متجاوز از دوسال گذشته قیمت نفت را پایین نگهداشته است دامن زد.

    برچسب ها