عصر خودرو

یکشنبه ۸ شهریور۹۴؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز شنبه ۹۴.۰۶.۰۷ در بازار برق بورس انرژی ۳۹۱ مگاوات برق به ارزش ۳ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان ناپایدار بوده و روندی مشخص و مطمئن را نشان نمی‌دهد و در معاملات امروز کاهش 0.3 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند قیمت در مسیر صعود نتوانسته از قیمت 520,000 ریال عبور کند و با کمی نزول در محدوده 415,000 ریال قرار گرفته است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، همچنان فزونی تقاضا بر عرضه مشهود بود اما رقابت خریداران به گونه ای نبود که افزایش محسوسی را در قیمت‌ها ایجاد کند حتی در برخی سررسیدها کاهش قیمت نیز به ثبت رسید. با توجه به خروج از فصل تابستان و شروع روند کاهشی قیمت‌ها، تمایل به خرید در سررسیدهای نزدیک‌تر در بین خریداران بیشتر به چشم می‌خورد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940615 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940615 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند قیمت در روزهایی که مورد معامله قرار گرفته نزولی با شیب ملایم بوده و در حال حاضر در قیمت 416,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 547,000 ریال بوده اما در ادامه با نوسانات شدید همراه بوده و در انتها در محدوده 515,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 169 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 07/06/1394 با 85 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930615 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها