عصر خودرو

هر ۱۲ روز یک حادثه +جدول

جزئیات پانزدهمین حادثه صنعت پتروشیمی در سال ۹۵

عصر بازار- بررسی حوادث صنعت پتروشیمی نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تا امروز (۱۸۰ روز) ۱۵ حادثه در صنعت پتروشیمی ایران رخ داده که به طور متوسط هر ۱۲ روز یک حادثه در این صنعت ثبت شده است.

جزئیات پانزدهمین حادثه صنعت پتروشیمی در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، روز گذشته نشتی گاز در مسیر شماره 3 انتقال گاز به پتروشیمی مبین در عسلویه، موجب شکستگی خط لوله و آتش سوزی شد. این نشتی گاز که به دلیل فشار بالای گاز رخ داده بود، به ایجاد اشکال در ایستگاه فشار شکن مربوط می شد.

    ایستگاه فشار شکن که می بایست فشار گاز را از 60 بار به 24 بار کاهش دهد، به دلیل ناخالصی گاز ارسالی از پارس جنوبی دچار آسیب شده بود و گاز با فشار 60 بار از ایستگاه فشارشکن می گذرد.

    گاز نشت گرده در مسیر شماره 3 انتقال گاز به پتروشیمی مبین حدود 6 ساعت سوخت تا اینکه مسئولان HSE منطقه با بستن ورودی و خروجی گاز در این مسیر، موفق به خاموش کردن آتش شدند.

    به دنبال ایجاد نشتی و انفجار گاز در این خط لوله، تولید پتروشیمی مبین که تأمین کننده سرویس های جانبی، آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه کننده پساب های صنعتی مجتمع های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی (عسلویه) است متوقف شد و این مسئله موجب شد تا تولید در تمامی واحدهای پتروشیمی عسلویه متوقف شود.

    از شب گذشته با مسدودسازی مسیر آسیب دیده انتقال گاز، تلاش برای گازرسانی از دو مسیر دیگر به پتروشیمی مبین و برگرداندن این واحد به مدار تولید آغاز شده است.

    بررسی حوادث صنعت پتروشیمی نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تا امروز (180 روز) 15 حادثه در صنعت پتروشیمی ایران رخ داده که به طور متوسط هر 12 روز یک حادثه در این صنعت ثبت شده است.

    در جدول زیر حوادث این صنعت در سال 95 آمده است.

    برچسب ها