عصر خودرو

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه:

هم اکنون بهترین فرصت برای خرید سهام است

عصر بازار: یک استاد دانشگاه تاکید کرد: با توجه به این که قیمت بخشی از سهام به کف قیمت و حتی پایین تر از ارزش ذاتی آن‌ها رسیده است، گفت: هم اکنون بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در این سهام است و کسانی که در بازار سرمایه حضور می‌یابند می‌توانند به سود خوبی هم برسند.

هم اکنون بهترین فرصت برای خرید سهام است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، مصطفی صفاری در برنامه گفت و گو ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: 80 درصد تحولات شاخص‌های بورس تحت عوامل سیستماتیک و سیاست‌های کلان اقتصادی است و وقتی نرخ سود سپرده‌های بانکی دو رقمی 22 درصد و بیشتر است و نرخ سود تسهیلات بانکی هم به حدود 28 درصد بالغ می‌شود صنایع نمی‌توانند ظرفیت سودآوری خود را متناسب با آن افزایش دهند و تحت تأثیر سیاست‌های پولی قرار می‌گیرند.
    وی تصریح کرد: در کشورهایی که دولت‌ها به سرعت در مقابل افت شدید شاخص های بورس واکنش نشان می‌دهند و وارد عمل می‌شوند از جمله در چین و آمریکا به این دلیل است که اقتصاد آن‌ها بانک محور نیست و با کاهش نرخ بهره بانکی ظرفیت و توان بازار سرمایه را از لحاظ سودآوری تقویت می‌کنند.
    صفاری گفت: مردم معمولاً پس اندازهای خود را در بانک‌ها یا در بازار سرمایه، سرمایه گذاری می‌کنند و با توجه به این که نرخ سود بدون ریسک سپرده‌ها در بانک‌ها بالاست بیشتر تمایل دارند که به سمت بانک‌ها بروند.
    وی افزود: در کشور ما اقتصاد، بانک محور است در حالی که در سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تأکید شده است که سهم بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی افزایش یابد که هنوز تحقق نیافته است.
    صفاری گفت: سیاست‌های دولت برای کاهش نرخ تورم و سیاست‌ها انقباضی باعث کاهش تقاضای مؤثر در اقتصاد ملی شده است که نمی‌تواند تولید را تشویق کند و اگر تولید رونق پیدا نکند سودآوری بنگاه‌های اقتصادی هم کاهش می‌یابد که آثار خود را در افت شاخص های بورس نشان می‌دهد.
    وی با بیان این که تمرکز سیاست‌های کلان بر محور بازار پول است افزود: اگر تلاش‌های دولت برای رونق اقتصادی به خوبی اجرایی شود می‌تواند سودآوری بورس را افزایش دهد.
    این استاد دانشگاه همچنین فقدان بازارگردان ها و بازارسازها را از مشکلات بازار سرمایه دانست و گفت: صندوق حمایت از سرمایه گذاری هم نتوانسته است این خلأ را پر کند و امیدواریم مجموع سیاست‌های اقتصادی کشور به نفع رونق بورس و تولید باشد اما در حال حاضر به دلیل این که سهامداران واکنش اندکی از ارکان بازار سرمایه در برابر افت شاخص‌ها می‌بینند نوعی دلسردی مشاهده می‌شود.

    برچسب ها