عصر خودرو

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور تاکید کرد؛

ضرورت توجه برنامه ششم توسعه به مشکلات حوزه معدن کشور

عصر بازار- رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: اصلاح قوانین و مقررات مالیاتی و صادراتی حوزه معدن و جایگزینی ماشین آلات فرسوده با تجهیزات نوین معدنی، در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت توجه برنامه ششم توسعه به مشکلات حوزه معدن کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، نادعلی اسماعیلی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش صادرات سنگ ایران که در محل نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ در شهر نیم ور محلات برگزار شد، اظهار داشت: بخش معدن کشور در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد و باید نخبگان و متخصصان کشور در خصوص اصلاح مقررات مالیاتی و قوانین صادراتی، تجاری و معدنی و جایگزینی ماشین آلات فرسوده تلاش کنند.

    وی افزود: با مطرح شدن بحث خام فروشی به صنعت سنگ کشور صدمه وارد شد در حالی که این صنعت یکی از ابزارهای مهم کشور در زمینه مبارزه با تحریم ها بود.

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور تصریح کرد: صنعت سنگ موتور متحرک صنعت کشور است و ایران به واسطه وجود ظرفیت های معدنی مختلف و متعدد به یک کشور مولد تبدیل شده است.

    اسماعیلی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تکیه بر ظرفیت های داخلی، مردم محوری و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار قرار گیرد و دولت با فساد ستیزی، دانش محوری و کاهش وابستگی به نفت زمینه تحقق شعار سال را فراهم کند.

    وی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی ٨١٨ نفر عضو دارد که ٢٣٣ نفر از آنها پروانه تایید صلاحیت کسب کرده اند و170 نفر در بخش معدن و 20 نفر در بخش اکتشاف مشغول به فعالیت هستند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور افزود: برگزاری دوره های آموزشی در بخش کارگری معادن در دستور کار سازمان نظام مهندسی کشور قرار گرفته تا دانش فنی افراد در این حوزه ارتقا یابد.

    برچسب ها