عصر خودرو

عواقب کودتای نافرجام ترکیه;

بی‌ثباتی در ترکیه به حمل و نقل دریایی مدیترانه ضربه زده است

عصر بازار- ترافیک حمل و نقل دریایی در شرق مدیترانه در نیمه نخست سال جاری به دلیل بحران در ترکیه باعث کاهش شدید مسافرت‌های دریایی در این مسیر شده و به حمل و نقل دریایی مدیترانه ضربه زده است.

بی‌ثباتی در ترکیه به حمل و نقل دریایی مدیترانه ضربه زده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ترکیه سال گذشته میلادی میزبان 1.4 میلیون مسافر دریایی بود اما بحران‌های سیاسی و امنیتی اخیر در ترکیه به شدت صنعت حمل و نقل مسافران دریایی در شرق مدیترانه را طی سال جاری تحت تاثیر قرار داده است.

    ترکیه در تلاش است تا در سال جاری حداقل به نصف رقم سال گذشته در زمینه حمل و نقل دریایی مسافران دست یابد.

    بنا به آمارهای موجود، از ماه ژانویه تا ژوئن تا 398 هزار نفر مسافر در حمل و نقل دریایی این کشور جابجا شده‌اند.

    براساس پیش‌بینی‌ها این صنعت شرایط بدتری را در ترکیه طی نیمه دوم سال جاری تجربه خواهد کرد چرا که به دلیل تشدید بحران ناشی از کودتای نافرجام در این کشور، بسیاری از خطوط کشتیرانی خدمات خود به مسافران برای سفر به ترکیه را لغو کردند.

    برخی خطوط کشتیرانی مسافرتهای خود به ترکیه را از سر گرفته‌اند اما برخی دیگر نظیر شرکت هولاند آمریکا لاین اعلام کرده‌اند که خدمات خود را در مسیرهای منتهی به ترکیه تا پایان سال جاری لغو کرده‌اند.

    هولاندآمریکا‌لاین اعلام کرده است که امنیت مسافران و خدمه کشتی‌های این شرکت اولویت اول ماست در کنار کودتای نافرجام ترکیه در حال درگیری با جدایی‌طلبان کُرد در مناطق شرقی و داعش در مرز با سوریه است.

    استانبول نیز شاهد چندین حمله تروریستی بوده که تنها در حمله تروریستی به فرودگاه این شهر 45 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

    بی‌ثباتی و بحران در ترکیه در شرق مدیترانه به عنوان یک مقصد عمده سفرهای دریایی سایه افکنده است.

    برچسب ها