عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

سهامداران به بورس بی‌اعتماد شده اند

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ابهام‌های موجود در اقتصاد یکی از دلایل اصلی ادامه روند نزولی بورس است که موجب شده سرمایه گذاران به بازار سهام اعتماد نداشته باشند و بانکها را به عنوان مقصد نهایی سرمایه گذاری انتخاب کنند.

سهامداران به بورس بی‌اعتماد شده اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حسام رضوی با اشاره به ادامه وضعیت فرسایشی بازار سرمایه پس از انتشار خبر رسیدن به توافق در وین گفت: یکی از  دلایل اصلی روند نزولی بازار، ابهام‌های موجود در اقتصاد است که این موضوع باعث شده تا سرمایه گذاران به بورس اعتماد نداشته باشند و بانکها را به عنوان مقصد نهایی سرمایه گذاری با توجه به شرایط اقتصادی کشور انتخاب کنند.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: جدای از ابهامات سیاسی که رفته رفته در حال کمرنگ شدن است، موضوعاتی چون روشن نبودن وضعیت تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها موجب شده تا سایه ابهام بر بازار سهام کماکان ادامه داشته باشد، چرا که حجم زیادی از ارزش بازار در اختیار سهامداران گروههایی چون پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌هاست.
    وی ادامه داد: با این وجود نزدیک شدن به زمان بررسی برجام در کنگره آمریکا و نیز انتشار خبرهایی مثبت در خصوص تایید احتمالی آن می تواند موجب بازگشت جو مثبت به بازار سهام شود.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی دیگر از مواردی که وضعیت بورس را تحت تاثیر قرار داده، قیمت‌های جهانی برخی کالاهاست که بر معاملات بازار سهام نیز اثرگذار بوده است که مواردی چون تداوم کاهش قیمت نفت، کاهش حجم فروش و نوسانات شدید بازارهای جهانی در درازمدت می تواند اثرات منفی بر بازار داشته باشد.

    برچسب ها