عصر خودرو

انتظار روزی پر نوسان در معاملات تالار شیشه‌ای

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که شاخص بورس به نقطه حساسی رسیده و انتظار می‌رود شاهد روزی پر نوسان در معاملات بازار سهام باشیم.

انتظار روزی پر نوسان در معاملات تالار شیشه‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، آخرین روز معاملاتی هفته در شرایطی آغاز می‌شود که نماگر بازار روز گذشته با افت 200 واحدی به کار خود خاتمه داد و به سطح حمایتی 76 هزار و 500 واحد رسید تا معاملات امروز از روی یکی از حساس‌ترین سطوح حمایتی آغاز شود.

    این در حالی است که با وجود افت نماگر بازار، شاخص کل هم وزن با رشد 63 واحدی مواجه شد که می‌تواند نشانه ای مثبت برای بهبود شرایط باشد.

    از سویی دیگر بازار کماکان با بحران نقدینگی مواجه است و اندک نقدینگی به سمت صنایع کوچک بورسی که بعضا شرایط بنیادی مطلوبی ندارند هدایت شده است که این روند برای سهامداران چندان جذاب نیست.

    با این وجود تنها چند روز دیگر به پایان زمان تسویه حساب خریدهای اعتباری باقی مانده و انتظار می‌رود بعد از این دوره و همزمان با ورود نقدینگی جدید به بورس شاهد بهبود نسبی در روند معاملات باشیم.

    همچنین در بازارهای جهانی روند نزولی قیمت‌ها در دو بازار طلا و نفت ادامه پیدا کرد اما روند قیمت‌ها در بازار فلزات اساسی پر نوسان دنبال شد.

    به این ترتیب قیمت جهانی هر انس طلا با ریزش 9 دلار و 35 سنتی به 1318 دلار رسید، قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با افت یک دلار و چهار سنتی به 47 دلار و 19 سنت رسید. همچنین در بازار جهانی فلزات اساسی از میان پنج فلز کلیدی دو فلز سرب و مس با رشد قیمت مواجه شدند و در مقابل سه فلز روی، نیکل و آلومینیوم افت قیمت را تجربه کردند.

    در میان صنایع بازار، پالایشی‌ها متاثر از افت قیمت جهانی نفت با افزایش عرضه مواجه شدند با این وجود انتظار می‌رود روند معاملات این گروه کماکان پر عرضه باشد.

    در گروه فلزات اساسی با وجود شرایط بنیادی نسبتا مطلوب متاثر از افت قیمت‌های جهانی و همچنین کمبود نقدینگی بازار به نظر می‌رسد روند معاملات به‌رغم شروعی مثبت در دقایق ابتدایی از میانه‌های بازار شاهد افزایش عرضه‌ها و افت نسبی در روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    در میان قندی‌ها انتظار می‌رود روند معاملات با متعادل شدن بازار تا حدودی با افت مواجه شود و شاهد افت نسبی قیمت‌ها در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    در گروه خودرو پیش‌بینی می‌شود نسبت به سایر صنایع شاهد معاملات پر حجم‌تری باشیم. از سویی دیگر به نظر می‌رسد روند معاملات قطعه‌سازها پر رونق‌تر از خودرویی‌ها باشد.

    انبوه‌سازان که روز گذشته عملکرد قابل توجهی داشتند و شاهد تشکیل صف خرید در میان اکثر نمادهای این گروه بودیم امروز در شرایط حساسی قرار دارند و در صورت حفظ روند رو به رشد می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند معاملات امروز نیز مانند چند روز اخیر شروعی مطلوب داشته باشد اما در ادامه تحت تاثیر افزایش عرضه‌ها و کمبود نقدینگی موجود در بازار شاهد افت نسبی در روند معاملات باشیم.

    برچسب ها