عصر خودرو

ثروتمندترین افراد جهان را بشناسید

عصر بازار- قبل از چک کردن فهرست ۱۰ ثروتمندترین افراد جهان ، مطمئن شوید که بعد از دیدن آن احساس فقر به شما دست نمی‌دهد. ثروتمندترین مرد جهان مجموعا ۹۰ میلیارد دلار امریکا ثروت دارد. بله! درست است، این باعث می‌شود که شما احساس کنید فقیر هستید، خیلی خیلی فقیر. اما، اخم نکنید، اگر شما رویاهای‌تان را باور کنید، شاید روزی شما هم در فهرست ثروتمندترین آدم‌های جهان قرار بگیرید. بفرمایید! فهرست را بخوانید و الهام بگیرید.

ثروتمندترین افراد جهان را بشناسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از گراند زیرو وب ،10 ثروتمندترین افراد جهان :
    1. آمانسیو اورتگا (79.8 میلیارد دلار)

    آمانسیو اورتگا یک سرمایه‌دار اسپانیایی است. او بنیانگذار و رییس گروه مد ایندیتکس (INDITEX) است که بیش‌تر از هر چیز دیگری به دلیل فروشگاه‌های پوشاک و لوازم جانبی زارا شناخته شده‌است. آمانسیو اورتگا از جایگاه دوم خود در سال گذشته به جایگاه اول ارتقا یافت. علاوه بر این، مطابق با آمار اوت 2016 ارزش خالص کل دارایی او 765 میلیارد دلار امریکا است.

    2. بیل گیتس (79.7 میلیارد دلار)

    ویلیام هنری “بیل” گیتس سوم کارآفرین، نیکوکار، سرمایه‌گذار، برنامه نویس و یکی از بزرگان کسب‌وکار امریکاست. در فهرست سالانه‌ی میلیاردرهای جهان که در مجله‌ی فوربس (Forbes Magazine) منتشر می‌شود، بیل گیتس در سال 2016 از رتبه‌ی سال گذشته‌ی خود یک پله پایین آمد و در جایگاه دوم فهرست ثروتمندترین‌ها قرار گرفت.
    3. جف بزوس (66.7 میلیارد دلار)

    جف بزوس یک کارآفرین امریکایی و سرمایه‌گذار در حیطه‌ی فناوری است. او بنیانگذار و مدیرعامل وب‌گاه آمازون (Amazon.com) است، وب‌گاهی که برای خرید برخط کتاب بود و بعدها طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات ارائه می‌داد، و اخیرا رسانه‌ی جاری هم به محصولات آن اضافه شده‌است. در اوت سال 2016، ثروت شخصی بزوس 667 دلار امریکا تخمین زده شد. افزایش اخیر در قیمت سهام آمازون بود که او را در جایگاه سوم فهرست ثروتمندترین افراد جهان مجله‌ی فوربس قرار داد.

    4. وارن بافِت (66.4 میلیارد دلار)

    وارن ادوارد بافت سرمایه‌گذار، نیکوکار و یکی از بزرگان کسب‌وکار در امریکاست. هر چند ازسوی عده‌ای او به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در جهان دیده می‌شود. علاوه بر این، بافت رییس، مدیرعامل و بزرگ‌ترین سهامدار برکشایر هاتاوِی (Berkshire Hathaway) است. و به طور مداوم در میان ثروتمندترین افراد جهان قرار می‌گیرد. او رتبه‌ی سوم را از دست داد به این دلیل ارزش خالص دارایی‌اش 66.4 میلیارد دلار امریکاست در مقایسه با جف بزوس که 66.7 میلیارد دلار امریکا ثروت دارد. به علاوه، نشریه‌ی تایم (Time) بافت را یکی از با نفوذترین افراد جهان از سال 2012 نامید.

    5. مارک زوکربرگ (53.7 میلیارد دلار)

    مارک الیوت زوکربرگ یک برنامه‌نویس امریکایی، کارآفرین اینترنتی، مدیر، و نیکوکار امریکایی است. هر چند او جوان‌ترین میلیاردر در فهرست 10 ثروتمندترین فرد جهان است. او رییس، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک است. تا ماه اوت سال 2016 ارزش خالص دارایی او 537 میلیارد دلار امریکا تخمین زده می‌شود، و او را در جایگاه پنجم ثروتمندترین افراد جهان قرار می‌دهد.

    6. لری الیسون (51.6 میلیارد دلار)

    لارنس جوزف “لری” الیسون یک تاجر، کارآفرین و نیکوکار امریکایی است. او یکی از بنیانگذاران شرکت اوراکل است و از زمان تاسیس آن تا سپتامبر 2014 مدیرعامل این شرکت بود. الیسون تا 1 درصد از ثروت خود را به موسسات خیریه بخشیده‌است و گیوینگ پلج را امضاء کرده است (نهادی که با میلیاردهای جهان صحبت می‌کند تا نصف ثروتشان را در راه‌های انسان دوستانه خرج بکنند- مترجم). علاوه بر این، او یک خلبان دارای مجوز است که دو جت نظامی دارد. تا امروز، او با ثروت 516 میلیارد دلار امریکا رتبه‌ی ششم فهرست ثروتمندترین افراد جهان را دارد.

    7. کارلوس اسلیم (50 میلیارد دلار)

     

    کارلوس اسلیم هلو سرمایه‌گذار، نیکوکار و یکی از بزرگان کسب‌وکار مکزیک است. از سال 2010 تا سال 2013، اسلیم عنوان ثروتمندترین فرد در جهان را داشت. و به عنوان “وارن بافت مکزیک” شناخته می‌شود. در حالی که، او ثروت خود را از دارایی‌های فراوان‌اش در تعداد قابل توجهی از شرکت‌های مکزیکی از طریق گروه تولیدی‌اش، گروپو کارسو، کسب کرده‌است. در اوت سال 2016، او با ثروت برآوردشده‌ی 50 میلیارد دلار امریکا، رتبه‌ی هفتم را در بین 10 نفر از ثروتمندترین افراد در جهان کسب کرد.

    8. مایکل بلومبرگ (49.4 میلیارد دلار)

    مایکل بلومبرگ روبنس سیاستمدار، نیکوکار و یکی از بزرگان کسب‌وکار امریکاست. بلومبرگ بنیانگذار، مدیرعامل و صاحب بلومبرگ ال. پی. است، شرکت رسانه‌ای و داده‌های مالی جهانی که نام او را دارد و به دلیل بلومبرگ ترمینال که به طور گسترده‌ای توسط سرمایه‌گذارن حرفه‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود.، قابل توجه است. بلومبرگ با ثروتی که تا اوت سال 2016، 49.4 میلیارد دلار امریکا برآورد شده‌است، ششمین رتبه را در فهرست ثروتمندترین افراد ایالات متحده و هشتمین رتبه را بین ثروتمندترین افراد جهان دارد.

    9. چارلز کخ (44.6 میلیارد دلار)

    چارلز کخ یک همراه در رتبه‌ی نهم  فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد، اما بالاتر از همراه خود قرار می‌گیرد. شارل د گاناهل کخ یک تاجر، حامی مالی سیاسی و نیکوکار امریکایی است. او مالک، رییس هیات مدیره، و مدیرعامل شرکت صنایع کخ است. در حالی که برادرش دیوید اچ کوخ به عنوان معاون مدیر اجرایی فعالیت می‌کند. علاوه بر این، با توجه به تحقیق مجله‌ی فوربس که در سال 2012 صورت گرفت، شرکت صنایع کخ، دومین شرکت بزرگ در امریکا است که با درآمد خود و به طور خصوصی اداره می‌شود با ثروتی که 44.6 میلیارد دلار امریکا برآورد شده، هر دو برادر رتبه‌ی نهم را در میان ثروتمندترین افراد در جهان به‌دست آوردند.

    9. دیوید کخ (44.6 میلیارد دلار)

    دیوید همیلتون کخ یک تاجر، نیکوکار، فعال سیاسی، و مهندس شیمی امریکایی است. او در سال 1970 به کسب‌وکار خانوادگیِ صنایع کخ پیوست: یک گروه تولیدی و دومین شرکت بزرگ در امریکا که با درآمد خود و به طور خصوصی اداره می‌شود. او در سال 1979 رییس شرکت‌های فرعیِ مهندسی کخ شد. و در سال 1983 به همراه برادرش چارلز کخ، یکی از صاحبان شرکت صنایع کخ شد. علاوه بر این، ارزش خالص دارایی او نیز 44.6 میلیارد دلار امریکا برآورد شده‌است.


    10. لیلیان بتانکور (40.1 میلیارد دلار)

    تنها بانوی فهرست ثروتمندترین افراد جهان لیلیان بتانکور است. او ثروتمندترین زن در جهان است. لیلیان هنریته شارلوت بتانکور که ثروت هنگفتی را به ارث برد، بازرگان و از ثروتمندان برجسته‌ی فرانسوی است. او یکی از سهامداران اصلی لورئال است. بتاکور با ثروتی به ارزش خالص 40.1 میلیارد دلار امریکا، آخرین فرد این فهرست است. با حداکثر ارزش خالص بالاتر از 40 میلیارد دلار، او ثروتمندترین زن تاریخ است!

    برچسب ها