عصر خودرو

۶ پیشنهاد بخش‌خصوصی به دولت

عصر بازار- کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران خواستار تدوین استرتژی توسعه صنعتی توسط دولت شد.

۶ پیشنهاد بخش‌خصوصی به دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از خبرآنلاین، در هجدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، مهدی پورقاضی عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون صنعت و معدن پیشنهادهای کمیسیون صنعت و معدن برای لایحه برنامه ششم توسعه را مطرح کرد.
    وی با اشاره به تدوین استراتژی توسعه صنعتی گفت:«دولت موظف است با تشکیل ستادی مرکب از وزارتخانه ها، دستگاه ها و سازمان های مرتبط با امر توسعه صنعتی، حضور و مشارکت تشکل های صنعتی و معدنی و نمایندگان اتاق های بازرگانی ایران و کارشناسان اقتصادی مستقل به راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به تدوین راهبرد استراتژی توسعه صنعتی کشور با رعایت محورهای راهبردی مذکور در مواد 21 و 150 برنامه های چهارم و پنجم توسعه کند. »
    پورقاضی افزود:«یکی دیگر از پیشنهاد های ما به دولت این است که تا پایان سال اول برنامه،دولت نسبت به تصویب و اجرایی کردن قانون تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت و کوچک سازی سازمان ها و نهادهای مرتبط با صنعت و معدن کشور اقدام کند.»
    وی در رابطه با بحث رقابت پذیری گفت:«ممنوعیت هر نوع قیمت گذاری بر کالاها و خدمات توسط دولت به جز در مورد کالاهای انحصاری و یارانه ای که توسط شورای رقابت تعیین شده، مشخص شده باشند. »
    پیشنهاد دیگر بخش خصوصی با اشاره به آزادی سازی قیمت های حامل انرژی این است که آزادسازی قیمت حامل های انرژی و تعیین قیمت آن ها بر اساس قیمت های بین المللی (یا منطقه ای) با توجه به نرخ آزاد ارز بطوریکه اگر یارانه ای روی آن منظور می شود شفاف شود.
    کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی معتقد است که باید از ایجاد موانع غیرتعرفه ای و غیرفنی برای صادرات و واردات کالا و خدمات خودداری شود.

    برچسب ها