عصر خودرو

آغاز معاملات بورس با ادامه کمبود نقدینگی

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد کمبود نقدینگی به بزرگترین چالش این روزهای تالار شیشه‌ای تبدیل شده است.

آغاز معاملات بورس با ادامه کمبود نقدینگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، بعد از پشت سر گذاشتن تعطیلات عید قربان، معاملات بورس در شرایطی آغاز می‌شود که کمبود نقدینگی بیش از هر عاملی بر روند معاملات تاثیر گذاشته به طوری که با وجود رسیدن شاخص به سطوح حمایتی روند معاملات به گونه‌ای پیش می‌رود که شاخص توانایی لازم را برای صعود نداشته و در میانه های بازار شاهد افت نسبی در این متغیر کلیدی هستیم.

    از سویی دیگر نقدینگی کم فرصت لازم را برای سفته بازارن فراهم کرده که با انجام تحرک در این بازار اقدام به هدایت نقدینگی به سهام مطلوب خود کنند و همین عامل باعث رونق نسبی در روند معاملات برخی سهام شرکت های زیانده شده است. با این وجود پیش‌بینی می‌شود به‌رغم رسیدن شاخص به سطوح حمایتی متاثر از کمبود نقدینگی شاهد روزی پر نوسان در تالار شیشه‌ای باشیم.

    در بازارهای جهانی شاهد رشد نسبی قیمت طلا و نوسان در قیمت های نفت و فلزات اساسی بودیم. به این ترتیب قیمت جهانی هر انس طلا با رشد دو دلار و 57 سنتی به 1330 دلار رسید و هر بشکه نفت برنت بعد از صعود به کانال 48 دلار دچار افت شد و در نهایت با افت 47 دلار و 94 سنتی معامله شد.

    همچنین در بازار فلزات اساسی از میان پنج فلز کلیدی تنها آلومینیوم و روی با رشد قیمت مواجه و سه فلز مس، سرب و نیکل افت قیمت را تجربه کردند.

    در میان صنایع بازار خودرویی‌ها بعد از رسیدن به سطح حمایتی با افزایش تقاضا مواجه و رشد قیمت را تجربه کردند اگر چه در میانه‌های بازار متاثر از کمبود نقدینگی موجود در بازار با نوسان منفی به کار خود خاتمه دادند.

    در گروه فلزات اساسی انتظار می‌رود روند معاملات متاثر از نوسان قیمت‌ها در بازارهای جهانی تا حدودی دچار نوسان شده اما در مجموع با توجه به اخبار مثبت متعدد از جمله طرح‌های توسعه ای متعدد انتظار می‌رود در بازه زمانی میان مدت نمادهای زیر مجموعه این گروه از ظرفیت بالایی برای رشد برخوردار باشند.

    در گروه رایانه بعد از چند روز روند صعودی در آخرین روز معاملات شاخص این گروه به سطح مقاومتی خود برخورد کرد و شاهد افزایش نسبی حجم عرضه ها در نمادهای زیر مجمعه این صنعت بودیم. به نظر می‌رسد امروز روز مهمی برای شاخص گروه رایانه باشد و در صورت عبور از این سطح می‌تواند روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری ادامه دهد.

    در گروه پالایشی انتظار می‌رود روزی پر نوسان در انتظار نمادهای زیر مجموعه این گروه باشد به طوری که در دقایق ابتدایی شاهد افزایش تقاضا در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم اما در ادامه متاثر از کمبود نقدینگی روند معاملات تا حدودی افت کند.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند معاملات امروز بازار سهام در دقایق ابتدایی با رشد مطلوبی مواجه شود اما در ادامه شاهد نوسان منفی در حرکت نماگر بازار باشیم. در این میان تحرکات سهامداران حقوقی و اخبار منتشر شده پیرامون بازار بر روند معاملات تاثیر گذار خواهد بود.

    برچسب ها