عصر خودرو

برنامه ادغام همراه اول;

رویداد مهم و ادغام ۳۰ شرکت استانی مخابرات شروع شد

عصر بازار-با برگزاری مجمع فوق العاده امروز،ادغام۳۰ شرکت استانی مخابرات شروع شد و مدیرعامل آن از ادغام این شرکت ۶ هزار میلیارد تومانی با زیرمجموعه مهم و سودآور یعنی همراه اول ۴۰۰ میلیارد تومانی طی دو سال آینده خبر داد.

رویداد مهم و ادغام ۳۰ شرکت استانی مخابرات شروع شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس پرس، رسول سرائیان در جریان برگزاری مجمع فوق العاده شرکت مخابرات 6 هزار میلیارد تومانی که صبح امروز با دستور جلسه ادغام 30 شرکت استانی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهارداشت: طبق نقشه راه 5 ساله و بر اساس تصمیم هیات مدیره یکپارچه سازی مخابرات ایران، از امروز مرحله اول تحقق شرکت پیشروی دیجیتال تا سال 1400 با ادغام 30 شرکت استانی آغاز می شود و انتظار می رود تا سال آینده نهایی شود.

    وی گفت: همچنین ادغام دو شرکت مخابرات و همراه اول (زیرمجموعه مهم و سودآور مخابرات) از ابتدای سال 95 آغاز شده تا طی دو سال آینده یک برند، یک هیات مدیره، یک مدیرعامل، یک مرکز تماس و در نهایت یک مجموعه واحد با شعار «همه جا متصل» خواهیم بود.

    به گفته وی در 5 سال اخیر تمام شرکت های بزرگ مخابراتی دنیا این مسیر را رفته اند و شرکت مخابرات به رغم این عقب ماندگی می تواند با هدف ایجاد تحول در صنعت مخابرات از تجارب آنها استفاده کند.

    سرائیان در بخش دیگری به افزایش ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شبکه های اجتماعی به نوعی رقیب مخابرات هستند و با وجود عدم انجام سرمایه گذاری خاص و نبود مقررات خاص در حال افزایش سهم بازار هستند. این جریان موجب کاهش درآمد مخابرات از پیامک شده اما یکی از اولویت های جدی مخابرات ورود به حوزه های جدید ارایه خدمات است.

    براساس این گزارش، در پی عرضه اولیه 5 درصد سهام شرکت مخابرات ایران در 19 مرداد 87 با کشف قیمت 150 تومانی هر سهم، یکی از موارد مهم این شرکت مشمول اصل 44 ادغام یا حذف شرکت های استانی زیانده بود.

    براساس این گزارش، 13 ماه بعد از این عرضه اولیه و با معامله 7.8 هزار میلیارد تومان 50 درصد به علاوه یک سهم مخابرات که رکورد بزرگترین معامله و واگذاری شرکت‌ها را در طول حیات اقتصادی ایران شکست و چک 1500 میلیارد تومانی وجه نقد آن معامله تاریخی شد، ادغام یا حذف شرکت های استانی "اخابر" عملی نشد اما سال 94 و در جریان تغییر ساختار مخابرات قرار بود این موضوع به نتیجه برسد اما از آن زمان تا کنون خبری نشده است.

    با این اوصاف در شرایطی این روزها مجددا" خرید سهام همراه اول ( شرکت مهم و سود ده مخابرات) توسط اورنج فرانسه مطرح و با صدور بیانیه رسمی این شرکت فرانسوی همراه شده که سهامداران عمده و مدیران مخابرات امروز در مورد ادغام شرکت های استانی تصمیم گیری کردند.

    برچسب ها