عصر خودرو

در پی اظهارات مقامهای فدرال رزرو آمریکا؛

طلا رنگ باخت

عصر بازار- قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بار دیگر با کاهش روبرو شده است که علت اصلی آن اظهارات مقامهای فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر بوده است.

طلا رنگ باخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران ،قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1327 دلار رسیده است.

    بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افت 0.1 درصدی روبرو شد و به 95.21 واحد رسیده است.

    برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا بار دیگر از احتمال افزایش نرخ بهره در نشست 20 و 21 سپتامبر خبر داده اند که این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

    قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره واکنش نشان می دهد. گرچه برخی آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش داده است ولی اظهارنظر برخی مقامهای ارشد بانک مرکزی آمریکا همچنان این احتمال را زنده نگه داشته است که نرخ بهره با افزایش روبرو شود.

    اریک روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون روز جمعه تاکید کرد که افزایش هرچه زودتر نرخ بهره مانع از بیشتر شدن تهدیدات علیه اقتصاد آمریکا خواهد شد. این اظهارات موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر به بیش از 30 درصد برسد. این احتمال پیش از اظهارات روزن گرین به 24 درصد رسیده بود.

    البته برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو نیز بر این باورند که روند افزایش نرخ بهره کاملا تدریجی و کند خواهد بود و افزایش سریع نرخ بهره نیز به ضرر رشد و رونقاقتصادی آمریکا است.

    به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین خواهد بود. بانک مرکزی ژاپن نیز اعلام کرده است که برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی آماده است تا اجرای سیاست های انبساطی پولی را ادامه دهد.

    میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.12 درصد کاهش به کمتر از 939 تن رسیده است. گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز دوشنبه با کاهش روبرو شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو