عصر خودرو

رشد اونس طلا در پی کاهش شانس افزایش نرخ بهره

عصر بازار- پس از اینکه مقامات ارشد فدرال‌رزرو با اظهارات خود انتظارات را برای افزایش نرخ بهره در نشست هفته‌ آینده کاهش دادند، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه افزایش یافت.

رشد اونس طلا در پی کاهش شانس افزایش نرخ بهره
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از رویترز، لائیل برینارد، رئیس هیئت‌مدیره فدرال‌رزرو اعلام کرد: فدرال رزرو باید از حذف سریع حمایت از اقتصاد آمریکا اجتناب کند. اظهارنظری که نشان داد بانک مرکزی در نشست هفته‌آینده نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.
    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، یوئیچی ایکمیزو، رئیس مرکز معاملات کالای اساسی استاندارد بانک در توکیو گفت: «این اظهارات باعث شده تا طلا مجددا جان بگیرد. با وجود این، طلا در محدوده 1300 تا 1400 دلار باقی خواهد ماند و من فکر نمی‌کنم تا نشست هفته‌ آینده فدرال‌رزرو،‌ طلا شاهد تغییر عمده‌ای باشد.»
    هر اونس طلا در معاملات روز سه‌شنبه با رشدی 0.5 درصدی یکهزار و 329 دلار و 80 سنت معامله شد.
    معامله‌گران شانس افزایش نرخ بهره را از 24 درصد به 15 درصد کاهش دادند. در حالی که بازارها همچنان درگیر گمانه‌زنی‌ها در خصوص چشم‌انداز نرخ بهره آمریکا هستند، دلار در روز سه‌شنبه حالتی تدافعی به خود گرفت. هر دلار با افتی اندک نسبت به واحد پول ژاپن معادل 101.72 ین معامله شد.
    بازار سهام آسیا نیز در معاملات اولیه روز سه‌شنبه رشد اندکی را تجربه کرد که ناشی از صعود شب گذشته وال‌استریت بود.
    وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد، اونس ممکن است در محدوده سطح مقاومتی 1330 دلاری معامله شده و سپس به روند نزولی خود ادامه دهد.
    در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با 0.8 درصد افزایش قیمت 19 دلار و 21 سنت معامله شد، پلاتین با 0.3 درصد رشد 1056 دلار و 80 سنت به ازای هر اونس قیمت داشت و قیمت هر اونس پالادیوم با رشدی 0.8 درصد به 665 دلار و 80 سنت رسید.

    برچسب ها