عصر خودرو

اوپک پیش بینی خود از تولید غیر اعضا را افزایش داد

عصر بازار- اداره تحقیقات اوپک در جدیدترین گزارش خود، پیش بینی اش از میزان تولید کشورهای غیر عضو اوپک در سال ۲۰۱۷ را افزایش داده است.

اوپک پیش بینی خود از تولید غیر اعضا را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از بلومبرگ، اوپک در جدیدترین گزارش خود، پیش بینی اش از میزان تولید تولید کنندگان رقیب در سال 2017 را افزایش داد و پیش بینی کرد که تولید تولید کنندگان خارج از اوپک، به جای کاهش، افزایش یابد. این جدیدترین نشانه از تداوم مازاد عرضه در بازار جهانی نفت است.

    بر اساس گزارش اوپک، تولید کشورهای خارج از سازمان در سال آینده روزانه 200 هزار بشکه افزایش خواهد یافت. این رقم در گزارش یک ماه قبل اوپک 150 هزار بشکه پیش بینی شده بود.این افزایش پیش بینی ناشی از شروع به کار میدان نفتی کاشاگان در قزاقستان بوده است. این بدان معناست که مجموع تولید 33.24 میلیون بشکه ای اعضای اوپک  در ماه اوت 757 هزار بشکه در روز بیشتر از متوسط مقدار نفتی است که دنیا در سال 2017 از اوپک درخواست خواهد کرد.

    «برای سال 2017، پیش بینی ما از رشد عرضه کشورهای غیر عضو اوپک افزایش یافته است... این عمدتا به دلیل تولید جدید از میدان نفتی کاشاگان در سال آینده است.»

    مجموع ذخایر نفتی در کشورهای توسعه یافته در سطح 341 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال اخیر در ماه جولای باقی مانده است. در این گزارش خاطر نشان شده که این ذخیره مازاد در ماه های آینده به دلیل تقاضای قوی از سوی کشورهای مهم مصرف کننده کاهش خواهد یافت.

    «این در کنار احتمال بهبود تصویر کلی عرضه در بازار نفت، به کاهش عدم توازن در عوامل بنیادین بازار کمک خواهد کرد.»

    با این وجود، این گزارش استدلال می کند که بازار در سال 2017 همچنان با مازاد عرضه مواجه خواهد بود. در نتیجه افزایش پیش بینی اوپک از تولید کشورهای غیر عضو، این سازمان پیش بینی خود از حجم  تقاضا برای نفت این سازمان در سال 2017 را به میزان 500 هزار بشکه کاهش داده و به 32.5 میلیون بشکه در روز رسانده است.

    برچسب ها