عصر خودرو

سقوط شاخص سهام بورس لندن به رغم افزایش بهای نفت خام دریای برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، در پایان معاملات روز دوشنبه، اولین روز معاملاتی هفته، به رغم بالا رفتن ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا و یورو و افزایش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روند کاهشی یافت.

سقوط شاخص سهام بورس لندن به رغم افزایش بهای نفت خام دریای برنت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در روز دوشنبه، با کاهش 1.12 درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 76 واحد کاهش، به 6 هزار و 700 واحد رسید.
    شاخص سهام بورس فوتسی 250 لندن نیز با کاهش 0.92 درصدی مواجه بود و با 163 واحد کاهش به 17 هزار و 730واحد رسید.
    در همین حال شاخص سایر بورس های مهم اروپایی در روز دوشنبه، همچون 'دکس ' آلمان ، 'کک 40 ' فرانسه و 'آیبکس ' اسپانیا روند کاهشی داشتند.
    در پایان معاملات روز دوشنبه، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان 1.34 درصد، شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه 1.15 درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» 1.76 درصد کاهش یافتند.
    کاهش ارزش سهام بورس لندن و سایر بورس های اروپایی در روز دوشنبه متعاقب انتشار گزارش هایی در مورد افزایش نرخ بهره بین بانکی در آمریکا، صورت گرفت.
    براساس گزارش های منتشر شده، بانک مرکزی آمریکا درصدد افزایش نرخ بهره بین بانکی در ماه سپتامبر آینده است که به گفته تحلیل گران اقتصادی می تواند تاثیر زیادی بر روی اقتصاد جهان بگذارد.
    تحلیل گران اقتصادی معتقدند که افزایش نرخ بهره بین بانکی می تواند سبب افزایش قابل توجه بدهی ها ناشی از بالا رفتن نرخ بهره وام ها شود.
    به گفته آنها، این افزایش همچنین نشانه ای از پایان پول ارزان که توانست به رونق مجدد بازارهای جهانی بعد از بحران سال 2007 میلادی، کمک کند، شمرده می شود.
    اما پوند انگلیس در پایان معاملات در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 0.43 درصد افزایش، در مقابل 1.3315 دلار و همچنین با 0.42 درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل 1.1849 یورو معامله شد.
    در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، روز دوشنبه در بازار لندن، با حدود 30 سنت افزایش به 48.31 دلار رسید.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه با 29 سنت افزایش در مقابل 46.17 دلار معامله شد.

    برچسب ها