عصر خودرو

آرامش بازار جهانی طلا در نخستین روز معاملات هفته

عصر بازار- طلای جهانی با وجود سقوط بازارهای سهام که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا در آینده نزدیک در ابتدای معاملات روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت.

آرامش بازار جهانی طلا در نخستین روز معاملات هفته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1328.06 دلار ایستاد.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.1 درصد افزایش یافت و به 1328.30 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 7.10 دلار یا 0.5 درصد کاهش یافت و در 1334.50 دلار بسته شد. با اینهمه طلا برای کل هفته 0.6درصد رشد کرد که دومین افزایش هفتگی متوالی بود.

    با وجود گزارشهای اقتصادی مایوس کننده ای که اخیرا در آمریکا منتشر شده اند، مواضع اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا در حمایت از تحکیم سیاست پولی، احتمال افزایش نرخهای بهره در ماه جاری را تقویت کرده است.

    دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در این باره اظهار کرد: توجه فزاینده به اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا نشان می دهد که صحبتهای آنها به دقت تجزیه و تحلیل می شود و این مسئله اندکی نوسان در بازار ایجاد می کند.

    پس از اظهارات روز جمعه اریک روزنگرن، رییس بانک فدرال بوستون، احتمال افزایش نرخهای بهره در سپتامبر از 24 به 30 درصد افزایش پیدا کرد.

    بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه که سرمایه گذاران از افزایش بازده اوراق قرضه و تقویت احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا تا هفته آینده به وحشت افتادند، به سطح پایین‌تری سقوط کردند.

    ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشت: پیش بینی می شود قیمت طلا همچنان تحت فشار منفی بماند بخصوص که انتظارات برای افزایش نرخها در سپتامبر قوی‌تر می شود.

    طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

    طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، مدیران سرمایه و صندوقهای سرمایه گذاری تامینی قراردادهای خرید طلای بازار کامکس و همچنان قراردادهای خرید نقره را در هفته منتهی به ششم سپتامبر افزایش دادند.

    اما صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، اعلام کرد ذخایرش روز جمعه 1.12 درصد کاهش پیدا کرد و به 939.94 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.6 درصد کاهش پیدا کرد و به 18.92 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری0.8 درصد کاهش پیدا کرد و به 1049.50دلار رسید. هر اونس پالادیم 0.5درصد کاهش یافت و به 671 دلار رسید.

    برچسب ها