عصر خودرو

افزایش تولید نفت عربستان، قیمت نفت را کاهش داد

عصر بازار- افزایش تولید نفت عربستان در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) و رسیدن به بالاترین رقم در چند ماه گذشته (۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز)، سبب کاهش قیمت نفت در هفته منتهی به دوم سپتامبر (۱۲ شهریور) شده است.

افزایش تولید نفت عربستان، قیمت نفت را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به دوم سپتامبر (جمعه، ١٢ شهریورماه) با دو دلار و چهار سنت کاهش به ٤٣ دلار و 60 سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٨ دلار و ٣٤ سنت برای هر بشکه بوده است.

    قیمت نفت خام سنگین ایران با دو دلار و ١١ سنت کاهش به ٤١ دلار و ٩٣ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٦ دلار و ١٥ برای هر بشکه بوده است.
    برپایه این گزارش، قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٣ دلار و ٦٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و90 سنت کاهش نشان می دهد.
    به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو. تی. آی آمریکا در هفته منتهی به دوم سپتامبر با دو دلار و دو سنت کاهش، ٤٥ دلار و ١٣ سنت در هر بشکه معامله شد.
    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با دو دلار و هشت سنت کاهش به ٤٦ دلار و ٨٤ سنت برای هر بشکه رسید.
    قیمت های نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و ٦٤ و یک دلار و ٥٥ سنت کاهش به ٤٤ دلار و 30 و ٤٤ دلار و ٥٦ سنت برای هر بشکه رسید.
    این گزارش می افزاید: افزایش تولید نفت عربستان و رسیدن به 10میلیون و 670 هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) که یک رکورد جدید برای تولید نفت عربستان محسوب می شود، یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت نفت است.
    تحلیلگران معتقدند افزایش تولید نفت عربستان بدین معناست که عربستان برای حمایت از قیمت های نفت با کشورهای غیر اوپک و سایر کشورهای اوپک در طرح فریز نفتی همراهی نخواهد کرد.
    بیشتر اعضای اوپک، به طور غیررسمی حمایت خود برای فریز نفتی (تثبیت تولید نفت) را اعلام کرده اند که اجرایی شدن آن، مانع عرضه نفت مازاد در بازار خواهد شد.

    برچسب ها