عصر خودرو

معاون وزیراقتصاد:

موفقیت های دولت یازدهم درحوزه اقتصاد مورد توجه کارشناسان دنیاست

عصر بازار- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: موفقیت های اقتصادی دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف قابل مشاهده است اما کنترل تورم و کاهش نسبی قیمت کالاها و خدمات از جمله مهمترین این موفقیت هاست که مورد توجه و تقدیر کارشناسان اقتصادی در نظام بین الملل هم قرار گرفته است.

موفقیت های دولت یازدهم درحوزه اقتصاد مورد توجه کارشناسان دنیاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد شرفشاهی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم، افزود: مسئولان بانک جهانی در نشستی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور بیان کردند «موفقیت های این چند سال اخیر اقتصاد ایران بخصوص در حوزه کنترل تورم چیزی شبیه معجزه بوده است».
    وی بیان کرد: تمام کارشناسان می دانند زمانی که رکود و تورم با یکدیگر همراه شود، وضعیت بسیار پیچیده ای در اقتصاد شکل می گیرد که عبور از آن دشوار است، اما دولت تدبیر و امید با تلاش های شبانه روزی و استفاده از نظر کارشناسان، توانست تورم را که فشار زیادی به معیشت مردم وارد می ساخت، از 40 درصد به زیر 10 درصد کاهش دهد و ازطریق ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی برای رونق تولید با رکودی که از سال 90 در اقتصاد کشور به وجود آمد، مبارزه کند.
    وی با اشاره به این که موفقیت های سیاسی و اقتصادی دولت یازدهم در این مدت بر یکدیگر تاثیرگذار بود، ادامه داد: موفقیت در مذاکرات سیاسی باعث لغو تحریم های ظالمانه ای شد که مشکلات بسیاری را در سال های گذشته برای واحدهای اقتصادی و تولیدی ما ایجاد کرده بود.
    شرفشاهی با بیان این که دولت در عرصه سیاست خارجی شرایط ایجاد رشد اقتصادی پایدار را در کشور ایجاد کرده است، گفت: تحریم ها می توانست تاثیرهای نامناسبی بر رشد اقتصاد کشور داشته باشد؛ هر چند بسیاری از این سختی ها را با اتکا بر ظرفیت های داخلی حل کردیم اما این تنگناها برای اقتصاد عمومی و معیشت مردم مشکلاتی را ایجاد کرده بود.
    وی افزود: برای موفقیت در انجام برنامه های اقتصادی و کمک به آسان شدن معیشت مردم، سند راهبردی فعالیت های اقتصادی در هفت بخش توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین و قرار شد همه برنامه ها و فعالیت ها در این مسیر انجام شود.
    وی ادامه داد: افزایش توان درآمدزایی در اقتصاد کشور، کاهش اتکاء دولت به درآمدهای نفتی و بالابردن شفافیت های مالی از جمله هدف هایی است که در این سند راهبردی توسط مسئولان حوزه اقتصاد کشور دنبال می شود.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به فرمان اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: پس از این ابلاغ، 12 برنامه در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در مجموعه این وزارتخانه تنظیم شد که از جمله دستاوردهای آن، عملیاتی شدن مقررات حوزه مالی کشور و کاهش هشت پله ای رتبه ایران در ایجاد زمینه های کسب و کار و رفع موانع تولید است.
    وی با بیان این که رونق تولید و خروج از رکود دارای مزایای بسیاری در اقتصاد کشور است، افزود: رفع بیکاری، مقابله با فقر و از بین رفتن تبعیض ها از جمله نتایج رونق تولید در کشور می باشد که می تواند جایگاه ایران را در حوزه های اقتصادی و سیاسی در نظام بین الملل ارتقاء دهد.
    وی در ادامه با اشاره به عملیاتی شدن طرح جامع مالیاتی در کشور، ادامه داد: وصول درآمدهای مالیاتی پایدار، نیازمنند دسترسی به آمار به روز فعالیت های بنگاه های اقتصادی و شفافیت های مالی دستگاه های اجرایی است.
    در این آیین عادل علیپور به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان قم معرفی شد و از خدمات سید صدرالدین موسوی که در طول 10 سال گذشته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بود، با حضور مسئولان استان قم، تجلیل به عمل آمد.

    برچسب ها