عصر خودرو

تاثیر سیاست‌های ضد دامپینگ بر صادرات فولاد چین

عصر بازار: چین به شرکت های فولاد این کشور در مورد مشکلات پیش روی آنها در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ هشدار داد.

تاثیر سیاست‌های ضد دامپینگ بر صادرات فولاد چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، بر اساس گزارشی از سایت چایناماینینگ به دلیل تقاضای ضعیف ناشی از کاهش رشد اقتصادی چین و ادامه روند رو به رشد موجودی انبار و تولیدات این کشور انتظار می‌رود که بخش فولاد چین با مشکلات رو به رشد در عرصه تجارت بین‌المللی مواجه شود.

    وانگ لیکون، نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرد: در نیمه دوم سال نیز مازاد ظرفیت تولید همچنان باقی خواهد ماند و شرکت‌ها نباید انتظار داشته باشند که صادرات افزایش یابد بنابر این باید آمادگی مقابله با شرایط موجود را فراهم کنند.

    او گفت: در اوایل این هفته انجمن آهن و فولاد و ASEAN دولت چین را تشویق کردند تا تخفیف مالیاتی فولاد صادراتی را به مقصد کشورهای عضو ASEAN حذف کند. تولیدات فولاد چین 3 تا 5 درصد ارزان‌تر از بازارهای منطقه است.

    پژوهشگر ارشد مرکز تحقیقات اطلاعات فولاد در پکن گفت: شرکت‌های فولاد باید گسترش فعالیت‌های خود را به بازارهای خارجی در اولویت قرار دهند تا بتوانند فشارهای ناشی از عرضه مازاد داخلی را کاهش دهند.

    او افزود: در بازارهای جهانی قیمت‌های بهتری به فولادسازان چینی پیشنهاد می‌شود به همین دلیل صادرات به کشورهای آسیایی به سرعت رو به رشد است.

    بر اساس گزارش مای‌استیل در نیمه نخست سال 2015 صادرات فولاد چین به کشورهای آسیایی با 32درصد رشد نسبت به سال گذشته به 36.55 میلیون تن رسید که تقریبا 70 درصد کل صادرات چین را تشکیل داده است .

    این پژوهشگر افزود: افزایش پژوهش های ضد دامپینگ و ضد یارانه روش معمول کشورهای صنعتی جهت مقابله با رقبای خارجی است.

    بر اساس اطلاعات وزارت بازرگانی چین در نیمه نخست امسال 53 پروژه تحقیقاتی در 18 کشور برای مقابله با محصولات صادراتی چین آغاز شده است که 20.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.همچنین پیش‌بینی می‌شود که امریکا و اروپا در نیمه دوم سال پژوهش‌های تجاری متعددی را علیه چین آغاز کنند.

    امریکا این ماه اعلام کرد که نتایج پژوهش های ضد دامپینگ و ضد یارانه علیه تولیدات ورق های فولادی نورد سرد چین، برزیل و هند را به پایان رسانده است که ممکن است بر فروش و صادرات شرکت‌های فولادی چین تاثیر منفی داشته باشد.

    پژوهشگر ارشد مرکز تحقیقات اطلاعات فولاد در پکن خاطر نشان کرد که نتیجه تحقیقات امریکابر عملکرد شرکت‌های فولادساز چینی از جمله شرکت آهن و فولاد Anshan و شرکت آهن و فولاد Benxi که تولیدکنندگان اصلی این نوع فولاد هستند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

    در سال 2014 چین 898 هزار و 900 تن ورق نورد سرد به امریکا صادر کرد که دوبرابر بیشتر از سال 2013 بود.

    به گفته این پژوهشگر مالیات‌های ضد دامپینگ تحمیل شده بر محصولات فولادی چین تاثیر چندانی بر صادرات نداشته است زیرا شرکت‌های فولادساز چینی به دلیل حضور در بازارهای جهانی می‌آموزند که چگونه از منافع خود حمایت کنند.

    برچسب ها