عصر خودرو

افزایش بهای نفت و کاهش تولید عربستان، با بازار چه می‌کند؟

عصر بازار- تولید نفت در عربستان سعودی به ۱۰.۶۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد.

افزایش بهای نفت و کاهش تولید عربستان، با بازار چه می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، عربستان سعودی در ماه ژوئن 10.67 میلیون بشکه نفت خام تولید کرده است. این کشور به اوپک اعلام کرد که تولید آنها 40 هزار بشکه در روز در ماه آگوست کاهش پیدا کرده و به 10.63 بشکه رسیده است.

     یک مقام آگاه که نمی خواست شناخته شود، اعلام کرده «هنوز این آمار منتشر نشده، ولی تولید نفت در عربستان از بیشترین میزان خود در ماه ژوئن افت داشته است. در همین راستا، عربستان سعودی، بزرگ ‌ترین صادرکننده نفت خام جهان، قیمت نفت سبک خود را برای تحویل در ماه اکتبر بازار آسیا و آمریکا افزایش داد.»

    شرکت سعودی آرامکو، بهای نفت خام سبک عربستان برای بازارهای آسیایی و تحویل در ماه اکتبر را به 90 سنت در هر بشکه افزایش داد. این نرخ 20 سنت بالاتر از نرخ فروش نفت به آسیا است.

    افزایش بهای رسمی نفت خام عربستان با توجه به سابقه شرکت آرامکو، اقدامی بی‌ سابقه محسوب نمی ‌شود.

    اوپک و روسیه دوباره همکاری های خود را شروع کردند و درباره طرح فرز نفتی مجددا گفت و گو خواهند کرد.

    ایران برنامه دارد زمانی تولید خود را متوقف کند که به اندازه قبل از تحریم ها تولید داشته باشد. به گفته یکی از مقامات وزارت نفت، محسن قمصری، «ایران تولید خود را تا پایان 2016 یا اوایل سال آینده به اندازه 2012 می رساند.»

    تولید نفت در ایران افزایش پیدا کرده و به اندازه 3.63 میلیون بشکه در روز رسیده است. در ماه های گذشته تولید نفت ایران 3.62 میلیون بشکه در روز بوده است.

    برچسب ها