عصر خودرو

شهردار شیراز:

بخش عمده توسعه شهرها مرهون حمایت بانک شهر است

عصر بازار- شهردار شیراز با اشاره به تاثیر مثبت تعامل شهرداری‌ها با بانک شهر در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: امروز شهرها در مسیر توسعه با سرعت در حال حرکت هستند که بخش قابل‌توجهی از این توسعه و پیشرفت مدیون بانک شهر است.

بخش عمده توسعه شهرها مرهون حمایت بانک شهر است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط‌عمومی بانک شهر، دکتر علیرضا پاک‌فطرت شهردار کلانشهر شیراز با تاکید بر این‌که سرمایه بانک شهر از مردم است و در نتیجه چون از دل مردم و شهرها برخواسته، سود آن نیز بار دیگر به جیب شهروندان باز می‌گردد، گفت: از زمانی‌که بانک شهر به صحنه معاملات بانکی شهرداری‌ها وارد شده، روند خدمات‌دهی و اجرای پروژه‌های شهری روان‌تر شده و دریافت تسهیلات و مشکلات مالی شهرداری‌ها کاهش چشمگیری یافته است.

    بانک شهر متعلق به آحاد مردم

    وی با بیان این‌ که بانک شهر به دلیل ماهیت شکل‌گیری، متعلق به آحاد مردم است، تصریح کرد: با وجود آن‌که 50‌درصد سرمایه این بانک متعلق به شهرداری 8 کلانشهر است، اما سرمایه این شهرداری‌ها نیز از خود مردم است و در واقع سود تمامی اقدامات این بانک به جیب مردم باز می‌گردد و برای شخص خاصی منفعت در پی ندارد و تمامی منافع متوجه کل شهر و ساکنان آن است. شهردار شیراز حمایت‌های مالی بانک شهر از پروژه‌های شهری را عامل اصلی تسریع اجرای پروژه‌های شهرها برشمرد و افزود: وقتی در سال 89 به عنوان شهردار شیراز انتخاب شدم، روند دریافت وام از بانک‌ها به سختی امکان‌پذیر بود و به طور معمول سقف وام ها 2 تا 3 میلیارد تومان بود. اما با ورود بانک شهر، تمامی این مشکلات برطرف شدند. پاک‌فطرت با بیان این‌که شهرداری شیراز یکی از سهام‌داران بانک شهر است و هشت درصد سهام بانک شهر را داراست، گفت: اگر امروز شاهد هستیم که شهرداری شیراز جرات انجام پروژه‌های بزرگ عمرانی دارد و پروژه‌های بسیار زیادی را نیز شروع کرده، تنها به دلیل این است که بانک شهر پشتیبان آن است و دغدغه تخصیص تسهیلات بانکی ندارد. وی ادامه داد: بانک شهر به خواسته‌های شهرداری‌ها که همان، خواسته‌های شهروندان هستند، پاسخ داده است و نتیجه این حمایت‌ها نیز این است که امروز شهرها در مسیر توسعه با سرعت در حال حرکت هستند که بخش قابل‌توجهی از این توسعه و پیشرفت‌ها را مدیون بانک شهر هستیم.

    توسعه شهرها محور فعالیت بانک شهر

    وی با تاکید بر اینکه سود ناشی از همکاری بانک‌ها و شهرداری‌ها یک رابطه دوسویه دارد، خاطر‌نشان کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که همه مشتری‌های شهرداری‌ها به بانک شهر معرفی می‌شوند و در واقع اگر بانک‌ها برای شهرداری‌ها سودآوری دارند، شهرداری‌ها نیز با برقراری این رابطه، سود را به سمت بانک شهر سوق می‌دهند، چراکه بانک شهر تنها هدفش جمع‌آوری پول و سود نیست و توسعه شهرها را به عنوان محور اصلی دنبال می‌کند. وی با اشاره به اینکه از سال 89 تاکنون بانک شهر نسبت به سایر بانک‌ها رشد چندبرابری داشته است، ابراز امیدواری کرد که این بانک تا 3 سال آینده یکی از بانک‌های قوی در حوزه اقتصاد کشور باشد و نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه توسعه یابد. شهردار شیراز با ابراز امیدواری از این‌که شهرهای کوچک نیز بتوانند در آینده نزدیک در بانک شهر سرمایه‌گذاری کنند، افزود: اگر شهرهای کوچک نیز همچون کلانشهرها در بانک شهر سرمایه‌گذاری کرده و بخش اندکی از سهام را خریداری کنند، شعبه‌های بانک شهر در شهرهای میانی و کوچک نیز فرصت ارائه خدمات به دست می‌آورد و در نتیجه روند توسعه شهرهای کوچک نیز با حمایت های بانک شهر رونق دوچندان می‌یابد.

    خدمات چشمگیر بانک شهر در شهرهای محروم

    پاک‌فطرت با بیان این‌که بانک شهر نزد مردم شهرهای مختلف کاملاً شناخته شده است و خدماتی که در بخش‌های محروم شهرها ارائه می‌دهد، در میان سایر بانک‌ها پیشروست، ادامه داد: با ورود شهرنت‌ها به شهرها شاهد هستیم که بانک‌های دیگر نیز تشویق شده‌اند تا از ارائه خدمات به شهروندان عقب نیفتند و از بانک مرکزی درخواست دارند تا در سایر شهرها نیز فعال‌تر باشد و حتی از بانک شهر نیز می‌خواهند تا آنان را در ارائه خدمات هر چه بهتر در سایر شهرها یاری کند. وی با انتقاد از این ‌که بیشتر بانک‌ها علاقمند هستند که خدمات‌شان را بیشتر در نقاط مرفه شهرها ارائه کنند، تا نقاط کم برخوردارتر، تصریح کرد: بانک شهر در سال‌های اخیر تلاش کرده فرصت دستیابی به خدمات بانکی برای شهروندان در تمامی نقاط شهرها فراهم باشد و از همین رو امروز شاهد هستیم که بانک شهر در کنار کیفیت بالای خدمات‌دهی، از بُعد کمیت سرمایه‌گذاری‌ها و تخصیص وام‌ها نیز نسبت به سایر بانک‌ها پیشرو باشد.

    شهرها‌نت‌ها مملو از مشتری در همه شهرها

    وی با ذکر این مثال که در سطح شهرها به طور معمول شهرنت‌ها همیشه مملو از مشتری هستند و این حضور مردم نشان‌دهنده استقبال خوب شهروندان از خدمات بانک شهر است، گفت: یکی از دلایل این استقبال خوب مردمی، دسترسی آسان به خدمات است. شهردار شیراز همچنین با انتقاد از نظام بانکداری کشور گفت: بانک‌ها باید بدانند هر چه اقتصاد شکوفاتر باشد و فرصت اشتغال و سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شود، اقتصاد رونق می‌یابد و سرمایه به سمت آنها می‌رود. وی با تاکید بر اینکه بانک‌های دیگر کشور نیز باید همچون بانک شهر با سهام‌دارانشان مهربان‌تر باشند، ابراز امیدواری کرد که بانک شهر در آینده نزدیک نه تنها در کشور بلکه در کل خاورمیانه بدرخشد، زیرا شهرهایی که امروز سهام‌دار بانک شهر هستند همچون شیراز، شهرهای جهانی هستند که اگر زمینه مساعدتری برای جذب توریست‌ها داشته باشند، می‌توانند به بانک شهر در شناخته‌تر در سطح دنیا و خاورمیانه کمک شایانی کنند. شهردار شیراز تصریح کرد: بانک شهر توانسته در زمینه بانکداری کشور نیز به خوبی بدرخشد و در صحبت‌هایی که در زمینه حقوق‌های نجومی شد شاهد بودیم که بانک شهر از خبرسازی برخی بانک‌ها مجزا بود و کسی نتوانست حرفی درباره آن بزند که این مهم را نیز باید به عملکرد خوب و صحیح این بانک نسبت دهیم.

    برچسب ها