عصر خودرو

معاون تأمین مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان:

گواهی سپرده سکه مسیر راه اندازی صندوق طلا را هموار کرد

عصر بازار- سازمان بورس به تازگی مجوز ورود صندوق های سرمایه گذاری به معاملات گواهی سپرده کالایی را صادر کرده است که به نظر می رسد این ابزار، راه جدید و فرصت جذابی را در مقابل سرمایه گذاران باز کند.

گواهی سپرده سکه مسیر راه اندازی صندوق طلا را هموار کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، معاون تأمین مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان به انجام معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا و اقدامات تأمین سرمایه لوتوس پارسیان برای راه اندازی صندوق تخصصی طلا اشاره کرد و گفت: با راه اندازی معاملات گواهی سپرده سکه طلا، راه اندازی صندوق طلا نیز میسر شده و تا شاهد امکان جدید سرمایه گذاری در بازار سرمایه باشیم.

    ابوالفضل شهرآبادی اظهار داشت: در همین زمینه تامین سرمایه لوتوس پارسیان با اضافه کردن موضوع امکان سرمایه گذاری در «گواهی سپرده کالایی» در اساسنامه خود، پیشنهاد راه اندازی صندوق طلا بر پایه معاملات گواهی سپرده طلا را به سازمان بورس و اوراق بهادار داده است که در انتظار اخذ مجوز هستیم.

    به گفته وی، در حال حاضر مشاهده می کنیم که بورس های طلا همچون بورس طلای استانبول در کشورهای دیگر دایر است و این دارایی به دلیل جذابیت های ذاتی که دارد می تواند از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاران باشد.

    معاون تأمین مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با بیان اینکه با تنوع  سبد دارایی سرمایه گذاران، ریسک سرمایه گذاری نیز کاهش می یابد عنوان کرد: یکی از جذابیت هایی که صندوق طلا خواهد داشت این است که سرمایه گذاری در آنها نیازی به تخصص خیلی بالا و حرفه ای نمی خواهد در شرایطی که امروز معاملات آتی سکه در بورس کالا که طی سال های گذشته از رونق و عمق بالایی برخوردار شده است، به دانش و تحلیل مناسب نیاز دارد.

    به گفته شهرآبادی، در پرتفوی صندوق طلا ترکیبی از قرارداد آتی سکه و گواهی سپرده طلا می تواند قرار گیرد تا سرمایه گذاران به جای خرید فیزیکی طلا و مشکلات ناشی از آن، به سمت سرمایه گذاری در صندوق طلا روی بیاورند.

    برچسب ها