عصر خودرو

ترکیه در حال مذاکره برای کسب دومین قرارداد ساخت نیروگاه در ایران

عصر بازار- شرکت تولید کننده برق زورلو انرژی ترکیه احتمالا نیروگاه های برقی گاز سوزی را در ایران احداث خواهد کرد. مقامات شرکت زورلو در حال مذاکره در این خصوص با مقامات ایرانی هستند.

ترکیه در حال مذاکره برای کسب دومین قرارداد ساخت نیروگاه در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت تولید کننده برق زورلو انرژی ترکیه احتمالا نیروگاه های برقی گاز سوزی را در ایران احداث خواهد کرد. ایران قصد دارد پس از سال ها تحریم، سرمایه گذاری خارجی از همسایه غربی اش جذب نماید.

    عمر یونگول، مدیر اجرایی شرکت زورلو هولدینگ، مالک شرکت زورلو انرژی الکتریک ترکیه گفت، این شرکت در حال مذاکره با مقامات ایران برای این پروژه است و احتمالا امسال برنامه ای مشخص اعلام خواهد شد.
    به گفته یونگول، زورلو انرژی که در ترکیه، پاکستان و سرزمین های اشغالی، از انرژی بادی ، آبی، گازی و ژئوترمال مجموعا 966 مگاوات برق تولید می کند، قصد دارد سرمایه گذاری قابل توجهی در ایران انجام دهد. ظرفیت کل این نیروگاه ها احتمالا مشابه طرح های شرکت یونیت اینترنشنال، متعلق به سرمایه گذار ترک، اونال آیسال، خواهد بود که قصد دارد نیروگاه هایی را با هزینه 4.2 میلیارد دلاری در ایران احداث نماید.
    یونگول گفت، زورلو هولدینگ همچنین در حال بررسی پیشنهاد فروش بخشی از سهام شرکت زورلو انرژی به یک سهامدار خرد است. «ما در حال انجام مذاکراتی با طرف های علاقمند برای فروش بخشی از سهام شرکت هستیم، اما هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشده است.»

    برچسب ها