عصر خودرو

۱۴ ایده کسب و کار اینترنتی که از فردا می‌توانید آغاز کنید

عصر بازار- ایده کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار آنلاین می تواند راهی به سوی پولدار شدن شما باشد. چرا که کارآفرین بودن به این معنی نیست که حتما باید شرکت‌ها یا فروشگاه‌های عریض و طویل تاسیس کنید تا این‌گونه بتوانید مهارت‌های‌تان را نشان دهید و پول در بیاورید؛ و به اصطلاح “‌تجارت خشت و ملات‌“‌ راه بیندازید. اینترنت فرصت‌های گران‌بهایی به شما داده است که با استفاده از آن می‌توانید کسب و کار را با هزینه‌ی اندک و حتی بدون هزینه شروع کنید. با تمرکز بر نقاط قوت‌تان، قادر خواهید بود فهرستی از مشتریان تهیه، و کسب و کار اینترنتی‌تان را راه‌اندازی کنید.

۱۴ ایده کسب و کار اینترنتی که از فردا می‌توانید آغاز کنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، در ادامه 14 ایده کسب و کار اینترنتی  آمده است که به شما این امکان را می‌دهند که به دلخواه خود، یک کارآفرین تمام‌وقت یا نیمه‌وقت باشید:

    ا. مشاور سئو

    آیا از فوت و فن موتورهای جست‌وجو سر در می‌آورید، و در برنامه‌هایی نظیر گوگل آنالیتیکس مهارت دارید؟ صاحبان بیش‌تر شرکت‌های کوچک متوجه‌ی این حقیقت نیستند که بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (سئو) چه‌قدر می‌تواند بر کسب و کارشان تاثیر‌گذار باشد. قدرت سئو را به صاحبان کسب و کارها آموزش دهید تا بتوانند فضای وب‌گاه‌های‌شان را به فنون و ویژگی‌های سئو مجهز کنند. با استفاده از مهارت‌های‌تان به صاحبان کسب و کارها نشان دهید چگونه می‌توانند به درستی اطلاعات تحلیلی مربوط به وب‌گاه‌شان را مطالعه و به درستی از آنها استفاده کنند، و چگونه با استفاده از واژگان کلیدی و ساختار محتوا، ترافیک بیش‌تری برای خود ایجاد کنند.

    2. مربی‌گری کسب و کار

    اگر دانش و تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی کسب و کار دارید، چرا کسب و کاری راه‌اندازی نمی‌کنید که در آن، راه موفقیت را به کارآفرینان مشتاق نشان دهید. می‌توانید با استفاده از مهارت‌های‌تان به صاحبان جدید کسب و کار کمک کنید تا کارشان را به خوبی آغاز کنند و کارآفرینان باتجربه را نیز کمک کنید تا از بازار عقب نیفتند. هم‌چنین می‌توانید با نوشتن مقالاتی در مورد کسب و کار و ارسال آنها در شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین، میزان دانش و مهارت‌های‌تان را به دیگران نشان دهید و برای خود مشتری دست و پا کنید.

    3. خرده‌فروشی اقلام خاص

    اداره‌ی فروشگاه‌هایی که در آنها اقلام خاصی به فروش می‌رسند نیاز به دانش خاصی دارد. اگر چنین دانشی را داشته باشید، می‌توانید یک فروشگاه برخط (آنلاین) تاسیس کنید و به همه‌ی مشتری‌هایی دسترسی بیابید که به دنبال محصولات خاص‌تان هستند. برای هر چیزی یک مخاطب وجود دارد؛ خواه لوازم ساخت خانه‌های عروسکی باشد یا تولید غذاهای ارگانیک برای سگ‌ها. از طریق خدمات میزبانی وب به همراه امکانات خرید برخط (آنلاین) یا با نرم‌افزار تجارت الکترونیک می‌توانید در هر لحظه کسب و کارتان را عملیاتی کنید. حتی بسیاری از فروشندگان حاضر هستند محصولات را از جانب شما به مشتری تحویل دهند، که این مسئله باعث می‌شود دیگر نیاز چندانی به انبار نیز نداشته باشید. آمازون این ایده کسب و کار اینترنتی را حد کمال رسانده است.

    4. مشاور رسانه‌های‌ اجتماعی

    یک  ایده کسب و کار اینترنتی مشاور رسانه های اجتماعی است. شرکت‌های بزرگ‌تر می‌توانند یک نمایندگی یا یک کارمند تمام ‌وقت را برای انجام کارهای مربوط به حساب‌های فیس‌بوک و توییتر‌شان استخدام کنند، ولی کسب و کارهای کوچک‌تر غالبا مجبور هستند کارهای مربوط به بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی را خودشان انجام دهند. صاحبان کسب و کار صرف‌نظر از این‌که به اهمیت رسانه‌های اجتماعی واقف باشند یا آگاهی چندانی از آن نداشته باشند، معمولا همیشه آن‌قدر مشغول انجام مسئولیت‌های بسیار زیادی هستند که نمی‌توانند به شکل مناسب برای ایجاد و اجرای استراتژی‌ رسانه‌های اجتماعی وقت صرف کنند. شما به عنوان یک مشاور می‌توانید به آنها کمک کنید تا بهترین روش‌ها را اتخاذ، و برنامه‌ریزی و محتوایی مناسب را برای مشتریان‌ هدف‌شان به شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند. هرقدر میزان دنبال‌کنندگان‌شان رشد کند، کسب و کار شما نیز رونق بیش‌تری می‌گیرد.

    5. طراح وب‌گاه

    بله این یک ایده کسب و کار اینترنتی یا آنلاین بی نظیر است هیچ چیز برای یک وب‌گاه ناخوشایندتر از طراحی ضعیف نیست، و غالبا، اعتبار یک مجموعه را زیر سوال می‌برد. اگر اطلاعاتی در مورد HTML و سلیقه‌‌ی خوبی در طراحی دارید، می‌توانید کسب و کاری خدماتی راه بیندازید که در آن برای کسب و کارهای کوچک وب‌گاه‌های جذاب و ساده طراحی کنید. از مهارت‌های‌تان بهترین استفاده را ببرید و آن‌ را برای صاحبان کسب و کاری که می‌خواهند حضور برخط‌شان (آنلاین) را در اینترنت گسترش دهند، به کار ببرید. مجموعه‌ای جامع از طرح‌های‌تان تهیه کنید، و پس از راه‌اندازی وب‌گاه‌تان، آن‌ مجموعه را جهت نمایش و جذب گروه ثابتی از مشتریان در آن قرار دهید.

    6. نوشتن نامه‌ی پوششی / کارنامک (رزومه)

    شاید باور این مسئله سخت باشد، ولی هنگام تقاضای کار، داشتن یک کارنامک (رزومه) و نامه‌ی پوششی عالی و برجسته می‌تواند کاملا تاثیرگذار و تعیین‌کننده باشد. با این‌که فهرست کردن موفقیت‌های کاری و حرفه‌ای، کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، ولی “‌رجزخوانی فروتنانه‌” باعث می‌شود برخی از ما از اهداف‌مان دور شویم. به دیگران کمک کنید تا با استفاده از یک رزومه‌ی درخشان در شغل مورد نظرشان استخدام شوند و شما نیز به شغل خود برسید. بر روند رو به ‌رشد و مهم برندسازی در رسانه‌های اجتماعی تاکید کنید و هم‌چنین از آنها بخواهید حساب کاربری‌شان را در لینکدین کامل کنند.

    7. دستیاری یا مدیریت انجام برخی وظایف

    آیا مهارت‌های سازمانی بی‌عیب و نقصی دارید؟ در مورد مهارت‌های تمیزکاری چه طور؟ آیا می‌توانید به سرعت و به خوبی این وظایف را انجام دهید؟ شاید زمان‌اش رسیده باشد تا از مهارت‌های‌تان به عنوان دستیار شخصی یا مدیر انجام وظایف برخط (آنلاین) بهترین بهره را ببرید. شرکت‌هایی نظیر TaskRabbit یا Zirtual به شما این امکان را می‌دهند که برای انجام کارها – شامل جست‌وجوی اطلاعات، دستیاریِ مجازی یا مدیریت کارهای در حال اجرا – و پیدا کردن مشتری از آنها استفاده کنید.

    8. متخصص به صورت کارمزدی

    شاید کارهای کارمزدی را به عنوان یک کسب و کار در نظر نگیرید، ولی با تمایل روزافزون شرکت‌ها به کارگران قراردادی نیمه‌وقت برای برطرف کردن برخی نیازهای تخصصی‌شان، راه‌اندازی کسب و کار جامع و کاملی از انواع مختلف خدمات کارمزدی آن‌چنان دور از تصور نیست. بسته به مجموعه‌ی مهارت‌های‌تان، می‌توانید هم‌زمان در حوزه‌های مختلف برای چندین شرکت کار کنید؛ که این کار به زندگی‌تان انعطاف‌پذیری و تنوع می‌بخشد. بر اساس وب‌گاه ارائه‌دهنده‌ی فهرست مشاغل کارمزدی (Freelancer.com) خدمات فنی، تولید محتوا، و طراحی وب‌گاه محبوب‌ترین حوزه‌ها برای کارهای قراردادی هستند.

    9. فروش رابطه‌ای

    اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که ‌همیشه نقد و بررسی‌های‌تان را در بخش‌ نظرات مشتریان در وب‌گاه‌هایی نظیر آمازون قرار می‌دهید، دیگر این کار را به صورت رایگان انجام ندهید. تبلیغات دهان به دهان هم‌چنان به عنوان یکی از بهترین راه‌های رسیدن به مشتری برای شرکت‌ها شناخته می‌شود، و بسیاری از کسب و کارها خواهان آن هستند که بخشی از سودشان را با آدم‌هایی تقسیم کنند که دارای قدرت مجاب‌کنندگی‌اند و می‌توانند محصولات‌شان را به عموم معرفی کنند. اگر وب‌گاه شخصی دارید که دنبال‌کنندگان زیادی دارد، کارتان بسیار راحت‌تر می‌شود.

    10. نویسنده‌ی کتاب الکترونیکی

    نویسنده شدن بیش از هر زمان دیگری آسان شده است. امروزه با کتاب‌خوان‌ّهای الکترونیکی که جز اصلی هر خانه‌ای شده‌اند، آرزوی انتشار کتاب توسط خود نویسندگان برای بسیاری از آن‌هایی که همواره به مانع بزرگی هم‌چون موسسات انتشاراتی برخورد می‌کردند، تبدیل به واقعیت شده است. با استفاده از ابزار مناسب بازاریابی، می‌توانید کتاب‌تان را در هر زمینه‌ای که باشد، از آشپزی گرفته تا کاهش وزن، و املاک و مستغلات، با موفقیت منتشر کنید.

    11. پشتیبانی فنی از راه دور

    بسیاری از کسب و کارهای کوچک بودجه‌ی کافی برای استخدام کارشناس فناوری اطلاعات (آی‌تی) ندارند، بنابراین، اگر دستگاه‌های رایانه‌ای‌شان خراب شوند، معمولا مجبور هستند به دوستان و اعضای خانواده‌شان که کمی از رایانه سر در می‌آورند متوسل شوند. اگر در زمینه‌ی رایانه و شبکه تجربه دارید، می‌توانید مشکل این قبیل شرکت‌ها را بر طرف و از اه دور خدمات فنی مورد نیازشان را برآورده کنید.

    12. فروشگاه مجازی لوازم دست‌دوم

    آن‌هایی که مشتاق خرید و فروش لوازم دست‌دوم هستند می‌توانند با فروش لباس‌های سالم و گران‌بهای‌شان به سودهای خوبی دست پیدا کنند. با راه‌اندازی یک وب‌گاه مستقل به عنوان یک ویترین مجازی، خودتان را تبدیل به یک برند کنید. ولی با استفاده از خدمات مدیریت وب‌گاه نظیر خدمات گوگل معامله‌های‌تان را مدیریت کنید. با استفاده از عکس‌های جذاب و باکیفیت از محصولات‌تان، خود را در میان دریایی از آدم‌هایی که می‌خواهند اجناس دست‌دوم‌شان را بفروشند، بالاتر قرار دهید. این ایده کسب و کار اینترنتی را برای اولین بار وب گاه معروف ای بی راه اندازی کرد.

    13. فروشنده‌ی صنایع دستی

    برخی وب‌گاه‌های خاص، محل‌های مناسبی هستند که هنرمندان صنایع دستی به راحت‌ترین شکل می‌توانند آثار دستی باکیفیت‌شان را نظیر روکش‌های بافتنی یا ظروف شیشه‌ای رنگ‌آمیزی‌شده‌ی منحصربه‌فرد به فروش برسانند. اگر مواد اولیه‌تان را به صورت عمده تهیه کنید، هزینه‌های اولیه‌تان به شدت کاهش می‌یابند، و اگر بتوانید به سرعت سفارش‌های‌تان را افزایش دهید، در کم‌ترین زمان، سود زیادی نصیب‌تان می‌شود. حتی می‌توانید این کار را به صورت یک حرفه‌ی تمام‌وقت انجام دهید.

    14. توسعه‌ی نرم‌افزار

    برنامه‌های گوشی همراه بیش از گذشته محبوب شده‌اند، و آدم‌ها حاضر هستند برای رسیدن به راه‌های جدید مدیریت زندگی‌شان با گوشی‌های همراه، پول خوبی ‌بدهند. اگر ایده‌ی خوبی در سر دارید و هم‌چنین برنامه‌نویسی نیز بلد هستید، می‌توانید برنامه‌ی خودتان را طراحی کنید. این یک ایده کسب و کار اینترنتی بی نظیر است. اگر فقط یک ایده‌ دارید ولی فوت و فن‌های تبدیل آن ایده را به واقعیت بلد نیستید، نرم‌افزارهای توسعه‌دهنده‌ی زیادی وجود دارند که به کمک‌تان می‌آیند.

    برچسب ها