عصر خودرو

۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در دولت یازدهم راه اندازی شده است

عصر بازار- مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت : با تلاش دولت یازدهم ، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در کشور راه اندازی شده است.

۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در دولت یازدهم راه اندازی شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، مهندس علی یزدانی روز سه شنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی قرچک و 2جلسه هماهنگی راه اندازی این شهرک صنعتی گفت : یکی از مهمترین سیاست های دولت یازدهم و وزارت صنعت ، معدن و تجارت راه اندازی تمامی واحدهای نیمه فعالی است که قابلیت راه اندازی دارند به شرط آن که برای محصولات تولیدی خود بازار مصرف هدف داشته باشند.
    وی افزود : شرط دیگر راه اندازی بنگاه های اقتصادی این است که مدیر مجموعه نیز از علم بنگاه داری برخوردار باشد.
    وی تصریح کرد: اگرفرد بدون توجه به ساز و کارهای اقتصادی و مهارت های بنگاه داری تنها به صرف این که سرمایه گذار است وارد بازار تولید شود موفقیت لازم را به دست نمی آورد کما این که طی چند سال گذشته در اقصی نقاط کشور ، واحدهای صنعتی که مجددا راه اندازی شده بود به دلیل عدم توجه به مهارت های بنگاه داری با تعطیلی دوباره همره شدند.
    وی افزود : بیش از 2 هزار و 500 واحد صنعتی طی سه سال گذشته راه اندازی شده است و تلاش می شود که بر اساس سیاست های دولت و حمایت های رهبر معظم انقلاب تمامی بنگاه های صنعتی فعالیت کامل خود را از سر گیرند.
    مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت : هم اکنون 38 هزار واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور مجوز بهره برداری دارند که از این تعداد 6 هزار و 800 واحد راکد است که با بررسی های دقیق صورت گرفته ، 48 درصد آن به دلیل آن که سرمایه گذار متقاضی راه اندازی نیست و یا تکنولوژی قدیمی آن ها امکان تولید محصول با مصرف بازار حتی داخلی را نمی دهند ، امکان راه اندازی مجدد را ندارند.
    یزدانی اظهار داشت : دولت تلاش بسیاری در راه اندازی واحدهای تعطیل داشته به گونه ای که طی پنج ماه گذشته بیش از 500 واحدی که تعطیل کامل بوده اند به چرخه تولید برگشته اند.
    وی با اشاره به قابلیت های شهرک صنعتی قرچک گفت : مجوز راه اندازی شهرک صنعتی قرچک از 20 سال پیش به تصویب رسیده بود که با حمایت دولت یازدهم و به ویژه طی یک و نیم سال گذشته ، راه اندازی این شهرک با سرعت بیشتری همراه شده و 750 هکتار این شهرک به طول کامل توسط صنایع متقاضی اشغال شده است .
    وی افزود : با توجه به پتانسیل موجود در منطقه، تلاش می شود 300 هکتار دیگر به وسعت این شهرک صنعتی افزوده شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو