عصر خودرو

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در گفت‌و‌گو با «عصربازار»؛

حضور سرمایه‌گذاران خارجی رسالت اصلی کیش اینوکس ۲۰۱۶ است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، رسالت رویداد کیش‌اینوکس را در مقایسه با دیگر نمایشگاه‌های کشور متفاوت می‌داند و معتقد است: حضور پر رنگ سرمایه‌گذاران خارجی و ایجاد ارتباط میان آنها و شرکت‌های داخلی از نقاط قوت این رویداد است.

حضور سرمایه‌گذاران خارجی رسالت اصلی کیش اینوکس ۲۰۱۶ است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، علی تیموری شندی در خصوص رویداد کیش اینوکس 2016 که قرار است از 10 تا 13 آبانماه سال جاری برگزار شود، بیان کرد: شرکت‌های تامین سرمایه طیف گسترده‌ای از سرویس‌ها و خدمات مالی را در سیستم تامین مالی کشور ارائه می دهند و در این راستا تامین مالی در اولویت فعالیت‌های این شرکت‌ها قرار دارد. به همین منظور و برای آشنایی و همکاری بیشتر با فعالان حوزه بازار سرمایه، این شرکت در رویداد کیش اینوکس 2016  شرکت می‌کند. 

    وی ادامه داد: شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان اخیرا همکاری‌های مناسبی را با مناطق آزاد شروع کرده است و تامین مالی در این مناطق را در دستور کار قرار داده است. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به تامین مالی در مناطق آزاد انزلی و ارس اشاره کرد که با همین مکانیسم انجام شده است. در واقع از سویی، حضور در این رویداد ارتباط با فعالان بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و ارتباط نزدیک‌تر با آنها را فراهم می آورد و از سوی دیگر این رویداد شرکت‌ها را در برآورد نیاز متقاضیان خدمات و سرویس‌ها یاری می‌دهد.

    تیموری شندی به تجربه حضور شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در دوره‌های گذشته کیش اینوکس اشاره و افزود: در سال‌های گذشته شاهد حضور پر رنگ سرمایه‌گذاران خارجی در این رویداد بودیم و با توجه به نقش مناطق آزاد و فضای مناسب سیاسی ایجاد شده، حضور سرمایه‌گذاران خارجی‌ و داخلی‌ می‌تواند در این دوره پر رنگ‌تر نیز باشد. در واقع در کیش این فضا مهیا است که ارتباطات مناسبی شکل بگیرد و در محیطی بی‌دغدغه، رایزنی‌ها انجام شود. به ویژه این فضا در تامین مالی و معرفی ابزارهای تامین مالی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند مثمر ثمر باشد.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، ادامه داد: کیش اینوکس می‌تواند فعالان صنایع مختلف را با هم مرتبط و نتایج مطلوب‌تری را در عملکرد آنها رقم بزند. این در حالی است که در حال حاضر عمده مشکل صنعت کشور تنگنای مالی است و حجم پروژه‌ها به قدری زیاد است که منابع داخلی دیگر پاسخ‌گوی این نیاز گسترده، نیست.  

    وی اضافه کرد: برای ایجاد سرعت بیشتر در افزایش رشد اقتصادی، باید از ابزارهای متنوعی برای تامین مالی استفاده کنیم. همچنین باید سرمایه‌گذاران خارجی را به ایران جذب کنیم تا از ظرفیت های این بخش نیز استفاده شود. در این راستا نقش شرکت‌های تامین سرمایه، ایجاد ابزار و ترغیب سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در ایران است.   

    این فعال بازار سرمایه ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی را از اولویت‌های ورود خارجی‌ها به ایران دانست و گفت: ایجاد این بستر در فضای مطمئن و امن می‌تواند کمک شایانی به این مهم کند و سرمایه گذار خارجی توقع دارند تا بستر لازم، مطابق با استانداردهای بین‌المللی در ایران وجود داشته باشد. در این مورد، تا بستر لازم شکل نگیرد، جذب سرمایه‌گذاران خارجی با مشکل همراه خواهد شد.

    تیموری شندی اظهار کرد: ایجاد بخشی از این تعاملات بر عهده نهادهای مالی است و خلاءهای  قانونی و مقرراتی نیز در این میان وجود دارد که باید در اسرع وقت حل شوند. به این ترتیب انتظارات از کیش به عنوان منطقه آزاد به ویژه پس از اجرایی شدن برجام، بسیار بالا است و از این جزیره انتظار می‌رود تا بستر مناسبی را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی پدید بیآورد. در واقع مناطق آزاد بسیار بهتر از مرکز کشور می‌توانند، بستر سازی لازم را برای ورود سرمایه گذاران خارجی مهیا کنند و زیر ساخت‌های لازم در این مناطق از نظر وضع قوانین می‌تواند راحت‌تر به وجود آید.

    مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان پیشنهاد کرد: کیش ظرفیت‌ لازم را برای ایجاد یک مرکز مالی بین‌المللی را دارد و شرکت‌های خارجی می‌توانند در این جزیره دفاتر خود را افتتاح کنند. به همین دلیل باید قوانینی متفاوت با آنچه که در مرکز کشور وجود دارد، برای این منطقه در نظر گرفته شود تا روند ورود سرمایه‌گذاران خارجی تسهیل شود. به عبارت دیگر، در داخل کشور محدودیت‌هایی در قوانین وجود دارد که در مناطق آزاد این قوانین می‌توانند، متفاوت‌تر باشند.

    به گفته وی، کیش در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و گردشگری که ایران در آنها از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، می‌تواند فرصت‌های مطلوبی را به وجود بیاورد.

    این فعال بازار سرمایه، ترکیب مشارکت‌کنندگان را در کیش‌اینوکس متفاوت از نمایشگاه‌های دیگر دانست و بیان کرد: شرکت‌های خارجی با توجه به سهولت در رفت‌و‌آمد به کیش، می‌توانند حضور گسترده‌ای در این نمایشگاه داشته باشند. در واقع رسالت این نمایشگاه در مقایسه با دیگر نمایشگاه‌های کشور متفاوت است و امیدوارم با برگزاری با شکوه این رویداد، برندسازی مناسبی برای کیش‌اینوکس انجام شود.‌

    برچسب ها