عصر خودرو

مشاور بورس کالا و انرژی کارگزاری بانک مسکن بررسی کرد؛

تاثیر بهای نفت بر کدام گروه مواد پتروشیمی بیشتر است؟

عصر بازار: باقریفروش اعتباری محصولات پتروشیمی طی هفته گذشته در بورس کالای ایران توانست عاملی برای رشد حجم معاملات باشد که ادامه این رویداد در دوران رکود اقتصادی به سود تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

تاثیر بهای نفت بر کدام گروه مواد پتروشیمی بیشتر است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، میثم باقری کوپایی، مدرس دانشگاه علامه طباطبایی و مشاور بورس کالا و انرژی کارگزاری بانک مسکن با بیان مطلب فوق گفت: فروش اعتباری محصولات پتروشیمی هفته گذشته توانست حجم معاملات را اندکی افزایش دهد؛ چرا که در شرایط رکود بازار و افت قیمت ها، طبیعتا حجم معاملات کاهش می یابد، در این بین فروش های اعتباری و مدت دار در بورس کالای ایران می تواند به عرضه کننده ها برای افزایش حجم معاملات و به خریدار در زمینه افزایش توان مالی کمک کند.

    وی با اشاره به تاثیرقیمت نفت بر محصولات پتروشیمی افزود: افزایش و یا کاهش قیمت نفت بیش از محصولات پلیمری بر مواد شیمیایی که بر پایه نفتا هستند، اثرگذار است و از این رو با نوسانات قیمت نفت، محصولات شیمیایی نوسان بیشتری می یابند.

    مدرس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر مشاهده می کنیم مقاومت پلی اتیلن ها نسبت به محصولات شیمیایی در برابر افت قیمت ها بیشتر است، از سوی دیگر پتروشیمی هایی که خوراک آنها گاز است تغییرات اندکی را با نوسانات نفت تجربه می کنند.

    مشاور بورس کالا و انرژی کارگزاری بانک مسکن در پایان با اشاره به اینکه افت قیمت محصولات، شرایط مطلوبی برای خرید ایجاد کرده است، گفت: اگر قیمت نفت همچنان با نوسان رو به بالا در هفته جاری روبه رو شود، هفته آینده فرصت مناسبی برای خرید محصولات شیمیایی محسوب می شود؛ چرا که نوسانات قیمت نفتا بر محصولات شیمیایی با بازه زمانی کوتاهی تاثیر می گذارد.

    برچسب ها