عصر خودرو

یک کارشناس بازار پتروشیمی مطرح کرد؛

آرامش بازار در پی افزایش فروش اعتباری پتروشیمی ها در بورس کالا

عصر بازار: این روزها فروش اعتباری برخی از مجتمع های پتروشیمی در بورس کالای ایران افزایش یافته که اگر سایر مجتمع های پتروشیمی نیز در تعامل با مصرف کنندگان مواد اولیه به فروش اعتباری و مدت دار روی بیاورند، می توان بر مشکل کمبود نقدینگی و رکود فعلی بازار پتروشیمی غلبه کرد.

آرامش بازار در پی افزایش فروش اعتباری پتروشیمی ها در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، جواد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر قیمت پی وی سی در بازارجهانی نزولی بوده و از این رو ذخیره این کالا برای خریداران به صرفه نیست؛ به این ترتیب اکثر مصرف کنندگان اقدام به خرید روزانه این کالا می کنند.

    وی تاکید کرد: با توجه به اینکه فروش های اعتباری در بورس کالای ایران افزایش یافته است و عرضه کننده ها و خریداران از این نوع فروش به دلیل حل مشکل نقدینگی، راضی هستند، بهتر است فروش های اعتباری در بورس کالای ایران متمرکز شده تا با هماهنگی خریداران و فروشندگان از کانال بورس کالا بتوان تاثیر رکود بر تولید کشور را کاهش داد.

    وی به مزایای فروش اعتباری پتروشیمی ها در بورس کالا اشاره کرد و افزود: فروش اعتباری پتروشیمی ها در بورس کالا، مانع از دودستگی بازار و قیمت ها و همچنین فروش با شرایط یکسان و برابر می شود که همه این موارد آرامش بازار و جلوگیری از سردرگمی معامله گران را در پی دارد.

    این کارشناس بازار پی وی سی با اشاره به اینکه فرموسای تایوان - به عنوان مرجع قیمت پی وی سی در آسیا- نیز قیمت های ماه سپتامبر را کاهش داده است، خاطر نشان کرد: با توجه به افت قیمت پی وی سی توسط فرموسا که تولیدکننده ای بزرگ و عمده است، احتمال جهش قیمت ها در ماه آینده بسیار کاهش یافته است و به نظر می رسد قیمت پی وی سی در اعلام بعدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنان نزولی باشد.

    برچسب ها