عصر خودرو

صعود طلای جهانی در نخستین روز معاملات هفته جاری

عصر بازار- طلای جهانی پس از افزایش بیش از یک درصدی در روز جمعه، در نخستین روز معاملات هفته جاری اندکی افزایش داشت.

صعود طلای جهانی در نخستین روز معاملات هفته جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.09 درصد رشد کرد و به 1326.35 دلار رسید. این فلز ارزشمند روز جمعه 0.9 درصد رشد کرد و در 1324.65 دلار بسته شد.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 3.80 دلار یا 0.2 درصد رشد کرد و در 1330.50 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه 9.60 دلار یا 0.7درصد افزایش یافت و در 1326.70دلار بسته شد و برای کل هفته رشد کمتر از 0.1 درصد را نشان داد.

    قیمت طلای جهانی روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال کمتر از حد مطلوب ماه اوت در آمریکا که به انتظارات برای افزایش نرخهای بهره در آینده نزدیک لطمه زد، به سطح بالاتری صعود کرد.

    طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

    سام لاگلین، معامله گر فلزات ارزشمند در گروه ام کی اس در یادداشتی نوشت: طلا پس از آمار اشتغالی که روز جمعه منتشر شد و شانس افزایش نرخهای بهره در سپتامبر را کمتر کرد، احتمالا شاهد علاقه سرمایه گذاری بیشتری خواهد بود.

    بر اساس گزارش رویترز، جفری لکر، رییس بانک فدرال ریچموند روز جمعه گفت: اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی به نظر می رسد تا افزایش قابل توجه نرخهای بهره را تضمین کند با اینهمه بزرگترین بانکهای وال استریت همچنان انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا امسال تنها یک بار نرخهای بهره را افزایش دهد و احتمال زیادی وجود دارد که افزایش نرخها در دسامبر تصویب شود.

    طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون تحت تاثیر تردیدها نسبت به روند رشد اقتصاد آمریکا که باعث شده بانک مرکزی این کشور برای عادی سازی نرخهای بهره تامل کند و همچنین نگرانیها نسبت به پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، 25 درصد رشد قیمت داشته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4درصد کاهش یافت و به 19.34 دلار رسید. این فلز روز جمعه سه درصد افزایش یافته و به بالاترین قیمت در دو هفته اخیر رسیده بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.4 درصد صعود کرد و در 1063.10 دلار ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 673.50دلار رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو