عصر خودرو

پیش بینی افزایش ارزش سهام شرکت های جهانی

عصر بازار- بازار سهام از اهمیت بالایی در اقتصاد هر کشوری برخوردار است. ماه هایی در سال وجود دارد که ارزش سهام ها با نوساناتی روبه رو می شوند این در حالی است که اگر اطلاعات کافی از شرکت های پربازده در ماه های اخیر داشته باشید، میتوانید از این نوسانات به سود خود استفاده کنید.

پیش بینی افزایش ارزش سهام شرکت های جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» از پایگاه خبری "ام.اس.ان"، به طور معمول بازار سهام همیشه با نوسانی در ماه اکتبر روبهرو میشود. در واقع از نظر تاریخی ماه سپتامبر و اکتبر در بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخوردارند. از این رو با بررسی شرکتهای برتر در ماه سپتامبر، به استقبال اکتبر می رویم.

    این شرکت ها سودهای امن با بازده بالا داشته اند و با توجه به شرایط بازار و شرکت، میتوان پیش بینی کرد که رشد درآمدی و سودی قابل ملاحظه ای را در ماه های آینده خواهند داشت. 

     

    شرکت Apple

    اپل نام آشنایی در دنیای الکتریکی و رسانه های دیچیتال است. درواقع آیفون، آیپد و مک در دنیای دیجیتال از رتبه بالایی برخوردارند. درآمد سالانه شرکت اپل در حدود 10 هزار میلیارد دلار است که از درآمد خالص ملی بسیاری از کشورهای کوچک بالاتر است.

    40 درصد از درآمد اپل در آمریکا، 25 درصد در چین، 21   درصد در اروپا و 14 درصد در آسیا به دست می آید.

    بیش از 20 سال از رهبری قدرتمند اپل در دنیای رقابتی دیجیتال میگذرد این در حالی است که هر کجای جهان نام شرکت اپل در رسانه های دیجیتال حک شده است. آخرین افزایش سود سه ماهه حدود 0.57 دلار در هر سهم در ماه می 2016 اتفاق افتاد که انتظار میرود همین مقدار را در سه ماهه بعدی نیز تجربه کند. 

    جانسون و جانسون J & J 

    جانسون یکی از بزرگترین و بادوامترین شرکتهای داروسازی در امریکا است، قدمت این شرکت بیش از 130 سال است. این شرکت به سه بخش تجاری، سازمان یافته شده است که شامل، 45 درصد از فروش مربوط به بخش دارویی، 36 درصد مربوط به بخش تجهیزات پزشکی و 19 درصد مربوط به فروش محصولات بهداشتی است.

    آخرین افزایش سود سه ماهه این شرکت، در ماه آوریل بوده که نرخ جدید سالانه 3.20 دلار در هر سهم تعیین شده است البته این در حالی است که ارائه عملکرد فعلی 2.7 درصد سود است.

    با این حال رشد ارزش سهام شرکت جانسون بالاتر از متوسط یعنی ​​8.8 درصد در 10 سال گذشته و بیش از 6.9 درصد در پنج سال گذشته بوده است. تولید مقدار بسیار عظیمی از جریان نقدی عملیاتی (19 میلیارد دلار) در سال، نشان از عملکرد قوی این شرکت در بازار سرمایه دارد.

    Qualcomm

    کوالکام، شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی آمریکایی است، که در ماه ژوئیه 1985 در سن دیگو، ایالات متحده آمریکا تاسیس شد و دفتر مرکزی آن نیز در این شهر است. این شرکت با مشارکت فرانکین آنتنیو، آدلیا کافمن، اندرو کوهن، کلین گلیهوسن، ایروان جاکوبز و اندرو وتربی تاسیس شده است. ایده آن نخستین بار در خانه دکتر ایروان جاکوبز مطرح گردید. هدف آنها این بود که بتوانند ارتباطاتی با کیفیت را، عرضه کنند و طرحشان را در صنعت ارتباطات از راه دور، به عنوان قصه یک استارت‌آپ موفق نمایان سازند و بدین ترتیب بود، که کوالکام متولد شد. در حال حاضر شرکت کوالکام، دارای 157 شعبه، در کشورهای مختلف جهان است. درآمد کوآلکام در سال 2011 حدود 15 میلیارد دلار برآورد شده‌است.

    مجموع دارایی این شرکت که در سال 2011 معادل 30 میلیارد دلار است. در این سال، شمار کارکنان آن نیز 17 هزار و 500 نفر بوده است. در سال 2012 درآمد شرکت کوالکام به 19٫2 میلیارد دلار افزایش یافت و سود خالصی معادل 6٫1 میلیارد دلار را عاید این شرکت کرد. در حال حاضر تعداد کارکنان کوالکام 26  هزار نفر است. درواقع سود سهام سالانه این شرکت بین  18.5٪ و 20.2٪ در طول پنج سال گذشته برآورد شده است. همچنین ذخیره 17 میلیارد دلاری این شرکت در بانکها نشان از ذخایر مالی کافی این شرکت برای رشد تجاری در سالهای آینده دارد.

    برچسب ها