عصر خودرو

عضو هیات مدیره کانون سهامداران حقیقی:

سیاست تک نرخی شدن ارز دنبال شود

عصر بازار: در رویارویی با شرایط کنونی اقتصاد و به خصوص بازار سرمایه دولت باید به سمتی حرکت کند که سیاست تک نرخی شدن ارز دنبال شود چراکه عدم تک نرخی شدن ارز به ایجاد بازاری شکننده کمک می کند.

سیاست تک نرخی شدن ارز دنبال شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سهیلا فروزانی، عضو هیات مدیره کانون در شرف تاسیس سهامداران حقیقی با اشاره به روند کنونی بازار و تاثیر پذیری آن از عوامل مختلف گفت: اینکه گمان کنیم با انجام توافق و آمدن خارجی‌ها بازار مثبت می‌شود در کوتاه مدت مسیر نیست بلکه اقدامی زمان بر و طولانی است که  نتیجه ملموس آن به مرور زمان حاصل می‌شود .

    وی افزود: در صورتی که توافق منجر به ورود تکنولوژی و عقد قرارداد شود و اقبال بازار به سمت بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی باشد نتایج مثبتی را در اقتصاد شاهد خواهیم بود.

    عضو هیات مدیره کانون سهامداران حقیقی تصریح کرد: در رویارویی با این مسئله دولت یکسری وظایف دارد که از جمله آن اجرای سیاست تک‌نرخی شدن ارز است که همواره در دولت‌های مختلف پیگیری شده اما به نتیجه نرسیده و همین موضوع آسیب زیادی را به همراه داشته است.

    وی افزود: عدم تک‌نرخی شدن ارز موجب ایجاد بازاری شکننده شده و دولتمردان برای رفع این مشکل باید به این سمت حرکت کنند.

    فروزانی در ادامه ساماندهی سود‌های بانکی را مدنظر قرارداد و گفت: در شرایطی که صنایع با مشکل نقدینگی مواجه هستند و تنها راه‌حل آنها دریافت تسهیلات از بانک‌هاست بنابراین باید بانک‌ها با ساماندهی سود خود کمک کنند تا باری را از دوش صنایع بردارند نه اینکه خود باری بر دوش صنایع کشور باشند.

    فروزانی گفت: از سوی دیگر مدیران باید واقعیت بازار را منعکس کنند به این معنا که با اطلاع‌رسانی شفاف بازار را از این حالت خارج کنند به طوری که فعالان به سمت کاهش نوسان‌گیری در بازار  حرکت کرده و افق روشنی پیش روی آنها باز شود.

    گفتنی است چندی پیش، سیف رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد :«نرخ واقعی ارز نرخی است که بتواند در اقتصاد اشتغال ایجاد کرده و تولید را حرکت دهد ضمن اینکه نرخ غلط ارز به اهداف ضربه می زند و چند نرخی بودن نرخ ارز نیز مفاسدی را ایجاد می کند، بنابر این بانک مرکزی خواستار نرخ واحد است. وی دلیل اجرایی شدن ارز تک نرخی بعد از 5 تا 6 ماه از اجرای برجام را عملیاتی شدن ارتباطات کارگزاری ها دانست و گفت: «ارز تک نرخی نرخی تغییر ناپذیر نیست زیرا نظام ارزی کشور شناور مدیریت شده است و نرخ با واقعیت های اقتصادی باید تطبیق داده شود.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو