عصر خودرو

هشدار اتحادیه اروپا نسبت به خطوط قرمز ترزا می

عصر بازار- پس از اینکه ترزا می، تصمیم گرفت تا مذاکرات برگزیت را به روش خود انجام دهد، کمیسیون اروپایی با اعلام خطر به بریتانیا هشدار داد، دولت خانم می، نمی‌تواند هر شرایطی را که ترجیح می‌دهد انتخاب کند.

هشدار اتحادیه اروپا نسبت به خطوط قرمز ترزا می
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، نخست‌وزیر بریتانیا اوایل این هفته نخستین خطوط قرمز مذاکرات برگزیت را ترسیم کرد و گفت می‌خواهد جابجایی آزاد مردم را از اتحادیه اروپا به بریتانیا محدود کرده و مشتاق است که بازار تک بلوک ارزی یورو را نیز ترک کند.

    والدیس دمبروسکیس، نایب رئیس کمیسیون اروپایی اعلام کرد: « شرایط جابجایی آزاد اجناس، خدمات، سرمایه و نیروی کار، همانند یک بسته است و کسی نمی‌تواند به صورت انتخابی آنها را برگزیند. شما جابجایی آزاد سرمایه را دوست دارید ولی جابجایی آزاد نیروی کار را نمی‌پذیرید. این منطقی نیست.»

    تصمیم استراتژیک
    دمبروسکیس استدلال کرد که بریتانیا باید به طور رسمی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را بدون تاخیر آغاز کند چرا که برای مشخص کردن جهت‌گیری کار و محدودکردن دوره بلاتکلیفی مهم خواهد بود. بریتانیا باید یک تصمیم استراتژیک بگیرد یا درون بازار داخلی اتحادیه اروپا بماند یا در خارج از بازار داخلی قرار بگیرد.

    در حالی که به نظر می‌رسد مذاکراتی طولانی در پیش باشد، دمبروسکیس تایید کرد که  حتی اگر حمایت همه‌جانبه اعضای اتحادیه اروپا پشت سر این موضوع باشد مدت زمان دو ساله مذاکرات می‌تواند طولانی‌تر شود. آن لینده، وزیر اتحادیه اروپای سوئد اعلام کرد، در پایان دو سال اگر دو طرف به توافقی نرسند، بریتانیا مجبور به خروج از اتحادیه اروپا خواهد شد.

    در کنفرانس کرنوبیو، یفس مرش، عضو هئیت اجرایی بانک مرکزی اروپا اعلام کرد، برگزیت بحثی است که تنها گریبانیگر آینده بریتانیا نخواهد بود بلکه روی چگونگی بهبود عملکرد اتحادیه اروپا و اتحادیه پولی و اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.

    مرش گفت، کیفیت ضعیف بحث عمومی در خصوص همه‌پرسی بریتانیا موجب گسترش جنبش‌های پوپولیستی شد.

    برچسب ها