عصر خودرو

هیچ ملکی از بابک زنجانی به سازمان اموال تملیکی تحویل نشده است

عصر بازار- مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تاکنون هیچ ملکی از اموال بابک زنجانی در اختیار این سازمان قرار نگرفته، اما چنانچه در این پرونده حکمی صادر و اموالی مصادره شود، باید در اختیار دولت قرار گیرد.

هیچ ملکی از بابک زنجانی به سازمان اموال تملیکی تحویل نشده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، امین دلیری امروز (یکشنبه) در خاتمه نشست خبری درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف اموال گروه امیر منصور آریا افزود: نزدیک به 40 پلاک ثبتی این گروه هم اینک در اختیار سازمان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته و 23 پلاک ملکی آن به فروش رفته است.
    به گفته این مقام مسئول، این پلاک ها در مجموع به ارزش یک تریلیون و 224 میلیارد ریال در سال 94 به فروش رفته اند، اما هنوز 17 پلاک دیگر باقی است.
    وی اظهار داشت: برآوردهای کارشناسان حاکی از ارزش یک تریلیون ریالی 17 پلاک باقی مانده است.
    دلیری خاطرنشان کرد: 27.1 درصد سهم گروه ملی فولاد خوزستان (به عنوان بخشی از اموال این گروه) را سازمان اموال تملیکی به عنوان سهم دولت در اختیار گرفته که چهار تریلیون و 320 میلیارد ریال قیمت کارشناسی شده، اما هنوز تعیین تکلیف نشده است.
    شرکت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا در سال 89 در چارچوب اجرای اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اقداماتی مشکوک توانست 94٫96 درصد از سهام ماشین سازی لرستان، 95٫2 درصد از سهام گروه صنعتی فولاد ایران، 95 درصد از سهام مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) و 39٫5 درصد از سهام فولاد اکسین خوزستان را خریداری کند.
    وی موضوع تعیین تکلیف اموال بابک زنجانی را یادآور شد و گفت : در این پرونده چنانچه حکمی صادر و اموالی مصادره شود، باید در اختیار دولت قرار گیرد، اما تاکنون هیچ ملکی از اموال این فرد در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار نگرفته است.
    مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به سازمان ها و وزارتخانه هایی که از این فرد طلب دارند، گفت، اموال مربوطه از طریق محاکم قضایی به همان سازمان ها مسترد خواهد شد تا پس از فروش، عواید آن را به خزانه واریز کنند.

    ** خودروهای مرجوعی
    وی گفت: حدود دو سال پیش دولت، مرجوع شدن خودروهای بالای 2500 سی سی توسط صاحبان آنها را مورد تصویب قرار داد؛ اما صاحبان خودروها از این موضوع استقبال نکردند.
    به گفته این مقام مسئول، سازمان یاد شده به تازگی مجوزی دریافت کرده مبنی بر اینکه این کالاها به عنوان کالای متروکه شمرده شود و بر این اساس، به صادرات آنها اقدام شود.
    وی خاطرنشان کرد: برمبنای این مجوز، 28 دستگاه خودروی پورشه به کشور مبدا مرجوع خواهد شد تا حداقل ارزی که صرف خریداری آنها شده به کشور مسترد شود .
    دلیری اضافه کرد: 137 دستگاه خودروی لوکس (شامل انواع پورشه، بنز، بی. ام . دبلیو، هامر، فورد و ...) در مجموع مشمول این مجوز هستند و به شرط مرجوع شدن، ارز حاصل از صادرات آنها به کشور باز خواهد گشت.
    وی پیرامون شورولت های خبرساز آمریکایی گفت: خودروها در صورتی که از گمرک ترخیص شوند، باید مرجوع شده و در غیر این صورت، به عنوان اموال متروکه توسط سازمان اموال تملیکی به روشی که در قانون مشخص شده مرجوع می شوند.
    مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در پاسخ به پرسشی درخصوص رشد عملکرد این سازمان در سه سال گذشته، تصریح کرد: هوشمندسازی سیستم ها، به جریان انداختن پرونده های اموال منقول و غیرمنقول قدیمی و تعیین تکلیف آنها، برنامه ریزی برای تعیین تکلیف اراضی 40 هکتاری در خوزستان و سایر املاک در تمام نقاط کشور، از جمله دلایل این رشد است که امید می رود با فروش آنها، کمک خوبی به خزانه دولت انجام شود.
    دلیری خاطرنشان کرد: برنامه مزایده های این سازمان به صورت آشکار و با اطلاع رسانی قبلی انجام می شود.
    وی ضمن مردود دانستن شایعه خروج بخشی از کالاهای قاچاق و متروکه به صورت شبانه از انبارهای این سازمان گفت : سیستم مانیتورینگ و نظارت مرکزی به صورت نمونه و پایلوت در انبارهای تهران راه اندازی شده و چنین مطلبی صحت ندارد.
    این مقام مسئول اضافه کرد: سازمان اموال تملیکی حافظ و امین اموال مردم است و با مدیران و افرادی که بخواهند با اموال دولت و مردم بازی کنند، به شدت برخورد خواهد شد.

    برچسب ها