عصر خودرو

آغاز معاملات بورس از نقطه حساس شاخص

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که شاخص بورس بعد از ریزش ۴۲۱ واحدی روز گذشته به نزدیکی یکی از مهم‌ترین سطوح حمایتی رسیده است.

آغاز معاملات بورس از نقطه حساس شاخص
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادآنلاین، امروز زنگ آغاز معاملات تالار شیشه‌ای در شرایطی به صدا در می‌آید که این روزها حال و روز بازار چندان مساعد نیست و شاخص بورس بعد از یک ماه به کانال 76 هزار واحد سقوط کرد. از سویی دیگر روند نزولی بازار باعث شده سهامداران ریسک گریز نقدینگی خود را از بازار خارج کرده و همین روند باعث تشدید روند نزولی شاخص شود.

    در این میان کمبود نقدینگی موجود در بازار باعث افزایش تحرک بیشتر سفته بازان و هدایت اندک نقدینگی موجود در بازار به سمت صنایع ضعیف بازار شده است.

    در این میان بسته بودن بازارهای جهانی نیز می‌تواند ابهام بازار را افزایش دهد و روند نزولی شاخص را تا حدودی تشدید کند.

    از منظر تکنیکالی نیز نماگر بازار در نزدیکی یکی از محکم‌ترین سطوح حمایتی قرار دارد و انتظار می‌رود شاهد واکنش مثبت بازار به این سطح حمایتی باشیم.

    به این ترتیب امروز برای بازار روز مهمی است و در صورت عبور شاخص از سطح 76 هزار و 500 واحد ادامه ریزش تا کانال 75 هزار واحد نیز دور از انتظار نخواهد بود.

    در میان صنایع انتظار می‌رود پالایشی‌ها تحت تاثیر گزارش سه‌ماهه «شبندر» و همچنین سایر نمادهای این گروه با افزایش عرضه مواجه شوند. با این وجود پیش‌بینی می‌شود با رسیدن به سطح حمایتی شاهد متعادل شدن روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    خودرویی‌ها که روز گذشته بیشترین افت را داشتند امروز به سطح حمایتی خود برخورد می‌کنند. روز گذشته ایران خودرو آمار تولید و فروش محصولات خود در یک ماهه منتهی به 31 مردادماه را ارائه کرد که حکایت از تولید بیش از 243 هزار دستگاه و فروش 237 هزار دستگاه از انواع محصولات این شرکت دارد.

    در این گروه شرکت های خودروسازی به محدوده کم ریسکی برای خرید رسیده‌اند و انتظار روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه تا حدودی متعادل باشد.

    در گروه فلزات اساسی انتظار می‌رود روند معاملات تحت تاثیر بسته بودن بازارهای جهانی با افزایش نسبی عرضه مواجه شود و شاهد افت نسبی قیمت نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    دارویی‌ها که این روزها تحت تاثیر افزایش قیمت دارو روند رو به رشدی در پیش گرفته‌اند، روز گذشته به یکی از محکم‌ترین سطوح مقاومتی خود برخورد کردند و پیش‌بینی می‌شود امروز نیز مانند روز قبل پر عرضه باشند.

    در گروه سیمان روز گذشته با وجود انتشار چند خبر مثبت از جمله شروع مجدد صادرات به عراق و همچنین صحبت‌های معاون وزیر صنعت از تشکیل کمیته‌ای برای اجرای خرید دو میلیون تن سیمان توسط وزارت راه به منظور کمک به این صنعت شاهد افت قیمت سهام شرکت‌های این گروه بودیم. با این وجود به نظر می‌رسد با متعادل شدن بازار این گروه از ظرفیت بالایی برای رشد برخوردار باشد.

    به این ترتیب انتظار می‌رود با وجود شروع نسبتا ضعیف بازار در دقایق ابتدایی در میانه‌های بازار و با رسیدن شاخص به سطح حمایتی شاهد بهبود نسبی روند معاملات باشیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو