عصر خودرو

رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی پالایشگاه گاز فجر جم خبر داد;

انجام بیش از ۷۰ درصد تعمیرات اساسی در بزرگترین پالایشگاه گازی کشور

عصر بازار- رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی پالایشگاه گاز فجر جم از انجام بیش از ۷۰ درصد تعمیرات اساسی در بزرگترین پالایشگاه گازی کشور خبر داد.

انجام بیش از ۷۰ درصد تعمیرات اساسی در بزرگترین پالایشگاه گازی کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، حسین اردشیری امروز  اظهار داشت: نزدیک به پنج ماه از عملیات بزرگ تعمیرات اساسی در شرکت پالایش گاز فجر جم می‌گذرد و این شرکت به ماه‌های پایانی تعمیرات اساسی واحدهای شیرین سازی خود نزدیک می‌شود.

    وی با بیان اینکه اکنون سه واحد شیرین‌سازی این پالایشگاه به صورت کامل مورد تعمیرات اساسی قرار گرفته است و در سرویس قرار دارد افزود: دو واحد شیرین سازی دیگر نیز مراحل پایانی تعمیرات اساسی و نوسازی خود را طی می‌کنند و انتظار می‌رود تا پایان آبان ماه تمامی هشت واحد شیرین‌سازی این پالایشگاه که یکی از بزرگترین پالایشگاه گازی کشور است به پایان برسد.

    رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی شرکت پالایش گاز فجر جم تصریح کرد: حجم وسیع کارها و تفاوت‌ها و تراکم بالای کاری در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته، عملیات تعمیرات اساسی پیش رو را حساس‌تر و پرتراکم‌تر کرده است، اما در عین حال تمام موارد طبق برنامه در حال انجام است.

    وی ادامه داد: مطالعه و بازرسی فنی تجهیزات پالایشگاه به منظور دریافت روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز ترش از پارس جنوبی هم زمان با تعمیرات اساسی سال جدید، این عملیات را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته کرده است و همه واحدهای شرکت در انجام این ماموریت مهم سهیم هستند.

    اردشیری گفت: انجام سند بلاست، زیر سازی و رنگ آمیزی بیش از 700 متر طول و 2100 متر مربع انواع تجهیزات و انجام انواع عایق کاری سرد و گرم، بیش از 450 متر طول لاین‌ها و 600 متر مربع سطوح مختلف برج‌ها و مخازن و باز و بست کردن بیش از 12 هزار مترمکعب داربست و انجام بیش از 800 مورد طناب بندی تنها بخشی از اقدامات انجام شده در مرداد ماه گذشته در بخش تعمیرات عمومی است.

    وی تعمیرات اساسی ادوات دوّار واحدهای مختلف شیرین‌سازی‌، انجام بیش از هزار مورد باز و بسته کردن فلنج و رفع نشتی از انواع اتصالات در سایزهای مختلف، رفع اشکال از دستگاه‌ها و  مدارات برقی، عیب‌یابی کابل با تست ون و میگرو تست کابل، کالیبراسیون و کار بر روی انواع ادوات ابزار دقیقی را از دیگر اقداماتی دانست که توسط واحدهای مختلف تعمیرات در حین تعمیرات اساسی انجام گرفته است.

    برچسب ها