عصر خودرو

طلا هفته جاری گران‌تر می‌شود

عصر بازار- در پی انتشار گزارش اشتغال آمریکا که رشد کمتر از حد مطلوبی داشت، نظر کارشناسان وال استریت نسبت به دورنمای قیمت طلا چرخش ۱۸۰ درجه ای پیدا کرد و اکثر آنها انتظار دارند قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری به سطح بالاتری صعود کند.

طلا هفته جاری گران‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قیمت طلای جهانی روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال کمتر از حد مطلوب ماه اوت که به انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره در آینده نزدیک لطمه زد، در سطح بالاتری بسته شد و کاهشی که در طول هفته داشت را جبران کرد.

    هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات روز جمعه بازار نیویورک 9.60 دلار یا 0.7 درصد افزایش یافت و در 1326.70 دلار بسته شد و برای کل هفته رشد کمتر از 0.1 درصد را نشان داد.

    گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد روند رشد اشتغال بخش غیرکشاورزی در ماه اوت به میزان چشمگیری کند شده است و اقتصاد این کشور 151 هزار شغل ایجاد کرده که کمتر از 170 تا 180هزار شغل مورد پیش بینی اقتصاددانان بود. با وجود رشد ضعیف اشتغال که انتظارات برای تصویب افزایش نرخهای بهره در نشست سپتامبر بانک مرکزی آمریکا را کمتر کرد، جفری لکر، رییس بانک فدرال ریچموند اظهار کرد اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی به نظر می رسد تا تحکیم سیاست پولی را امکان پذیر کند.

    طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا نرخ‌های بالاتر قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد و رقابتش با دارایی‌های دارای بازده مانند سهام اوراق خزانه دشوار می‌شود و از سوی دیگر از ارزش دلار حمایت می کند.

    در نظرسنجی هفتگی کیتکو از وال استریت، 13 تحلیلگر و معامله گر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر یا 62 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. در نظرسنجی هفته قبل حدود نیمی از کارشناسان انتظار داشتند قیمت طلا ارزان‌تر شود. برای هفته جاری تنها دو نفر یا 15 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و سه نفر یا 23 درصد نظری نداشتند.

    در این بین 1091 سرمایه گذار خُرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند که از میان آنها، 626 نفر یا 57 درصد افزایش و 311 نفر یا 29 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالیکه 154 نفر یا 14 درصد نظری نداشتند.

    تحلیلگران خوش بینی بالایی به طلا دارند زیرا بر این باورند که بالا رفتن انتظارات برای افزایش نرخهای بهره پیش از گزارش اشتغال اندکی اغراق آمیز بود. فیلیپ استرایبل، کارشناس ارشد شرکت "آر جی او فیوچرز" در این باره گفت: طلا از این حقیقت که آمار اشتغال ضعیف‌تر از حد مطلوب بوده است، سود خواهد برد و اکنون که آمار اشتغال کمتر از 180 هزار شغل پیش بینی شده بوده، ممکن است افزایش نرخهای بهره به نشست دسامبر موکول شود.

    طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون تحت تاثیر تردیدها نسبت به روند رشد اقتصاد آمریکا که باعث شده بانک مرکزی این کشور برای عادی سازی نرخهای بهره تامل کند و همچنین نگرانیها نسبت به پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، 25 درصد رشد قیمت داشته است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو